Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Vrátí se F1 do Buenos Aires?

Vrátí se F1 do Buenos Aires?

Argentina chce mít svůj závod již v roce 2019

Rozhovory mezi Argentinou a vedením F1 pokračují a nadějný promotér velké ceny by ji chtěl dostat už do kalendáře příští sezony, dokonce téměř na její úplný začátek. S Brazílií by tak F1 měla dva závody v Jižní Americe a s Mexikem tři v Latinské Americe.

Do role promotéra VC Argentiny se hodlá prosadit Arturo Rubinstein, jeden z nejznámějších organizátorů různých eventů v zemi. Médiím tvrdí, že Buenos Aires mu už přislíbilo financování potřebných změn okruhu Autódromo Juan y Oscar Gálvez, staré trati ležící přímo v hlavním městě země, ve kterém žijí miliony obyvatel.

"S Liberty Media jednáme o úloze promotéra VC Argentiny," řekl Rubinstein. "Město Buenos Aires se zavázalo financovat práce nezbytné k tomu, aby se okruh dostal na úroveň, na které bude vyhovovat standardům F1 a FIA.

Práce na opravách a vylepšení okruhu začnou hned po podepsání smlouvy na závod v Buenos Aires, která by měla být na pět let a odhadované náklady nepřesáhnou 30 milionů. Podle názoru expertů se tyto práce dají dokončit do šesti měsíců od jejich zahájení."

O místo v kalendáři F1 je poměrně velký zájem. Kromě jiných se do něj chtějí dostat dva nizozemské okruhy a Kodaň, přitom už letošní sezona bude sestávat z 21 závodů. Argentina by se možná i kvůli tomu chtěla dostat na palubu co nejdříve a Rubinstein dokonce navrhl zařadit ji hned za VC Austrálie 2019.

"Nejraději bychom měli závod už v roce 2019, na začátku kalendáře, týden po Austrálii. Nezapomínejte, že se dá letět i nad pólem. I historicky se závody F1 konaly v Argentině na začátku sezony. Alternativou je listopadový termín, před nebo po Brazílii."

Argentina koketuje s návratem do světa F1 již od roku 2014, kdy kontaktovala Bernieho Ecclestonea, ale ekonomická situace země projektu nepřála. Věci se opět daly do pohybu loni v srpnu, když okruh zkontroloval Charlie Whiting a sepsal seznam úprav nezbytných k tomu, aby mu FIA udělila licenci Grade 1.