Novinky

  • 16.06.2019 Good Posádka Alonso - Buemi - Nakadžima vyhrála pro Toyotu závod 24 hodin v Le Mansu

  • 16.06.2019 Neutral Tři hodiny před koncem 24h Le Mansu stále vede toyota Conwaye, Kobajašiho a Lópeze

  • 16.06.2019 Neutral Po 15 hodinách jedou v čele 24h Le Mansu Conway, Kobajaši a López s toyotou číslo 7

Facebook Instagram

Mercedes při Bottasově zastávce zlomil vlastní rekord

Mercedes při Bottasově zastávce zlomil vlastní rekord

Nebýt toho, vše mohlo být jinak

Tým Mercedes se pochlubil, že při klíčové výměně pneumatik v Číně zlomil vlastní rekord. Tou nejdůležitější byla přirozeně zastávka Valtteriho Bottase, který jel do boxů dříve než Sebastian Vettel, aby se pokusil o undercut.

Podle oficiální časomíry DHL byl tento pit stop nejrychlejší z celého víkendu, mechanikům německé automobilky byl naměřen čas 2 sekundy a 15 setin. Týmy ale dělají i vlastní měření pro interní potřeby a podle těchto stopek byl Bottas odbaven za méně než 1.9 sekundy. Už byly dosaženy i lepší časy, jenže zastávky se zpomalily, když se loni začaly používat větší a těžší pneumatiky. Finský závodník takto na Vettela získal pár desetin sekundy, které by s velkou pravděpodobností pomohly rozhodnout o vítězi velké ceny, kdyby nevyjel safety car.

"Na Sebastiana (Vettela) jsme ztráceli 3.3 sekundy, když náš vůz vjížděl do boxové uličky a začal pokus o undercut," vysvětluje vrchní stratég Mercedesu James Vowles. "Během pár minut se stalo několik skvělých věcí. První z nich byla naše zastávka, která byla neskutečně dobrá. V této nové éře jsme dosáhli času 1.83 sekundy, podle našeho signalizačního systému. Je to velmi dobrý čas, od Austinu 2016, kdy se ještě používala menší kola, jsme takový čas nikdy neměli.

A Sebastianův čas byl o nějakých 0.9 sekundy pomalejší, pokud počítáme celkovou dobu strávenou v boxové uličce. Z toho se nějakých 0.7 sekundy získalo samotnou zastávkou. Tímto se smazala velká část jeho ztráty."

Vowles dále pochválil Bottase za vynikající kolo po výjezdu z boxové uličky a zmínil pár desetin, které Vettel ztratil pokračováním v jízdě na pneumatikách, které sice ještě nebyly na konci životnosti, ale už nedržely na trati jako nové. Dohromady to stačilo k tomu, aby Vettel po návratu na trať překvapeně hleděl na zadní křídlo vozu Mercedes.

Taková ztráta pozice by po závodě jistě byla diskutovaným tématem, kdyby do Vettela v pozdější fázi závodu nenarazil Max Verstappen, což přehlušilo všechno ostatní týkající se bodového zisku Ferrari. Nebýt však této výměny pozic, Verstappen by se musel nejprve dostat přes Bottase, až potom přes Vettela….

Komentáře ke článku