Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Red Bull ve skutečnosti Hondu podcenil

Red Bull ve skutečnosti Hondu podcenil

Motor je mnohem lepší, než se předpokládalo

Helmut Marko nabízí zajímavý pohled na to, proč výsledky týmu Red Bull nejsou letos ještě lepší. Šéf motorsportu Red Bullu tvrdí, že letošní motor Hondy je mnohem lepší, než tým před sezonou předpokládal. Vůz byl navržen tak, aby měl poměrně nízký aerodynamický odpor, ale to znamená i nízký přítlak. Jelikož Honda má koňských sil dost, není překonávání vysokého aerodynamického odporu na rovinkách takovým problémem a přítlak v zatáčkách chybí téměř zbytečně.

"Tento rok jsme postavili vůz s menším přítlakem, protože jsme podcenili pokrok Hondy. Nečekali jsme, že budeme mít takto výkonný motor. Teď jsme to dali do pořádku, proto jsme se přiblížili Mercedesu a předběhli Ferrari. Počítám s tím, že v druhé části sezony budeme konkurenceschopní na všech okruzích," uvedl Marko.

Zajímavý pohled přináší i vyjádření Maxe Verstappena, vítěze dvou velkých cen, který za slabšími výsledky na začátku roku vidí trauma, jež Hondě způsobila spolupráce s McLarenem.

"Pomohlo nám, když jsme s motorem přestali zacházet v rukavičkách," řekl Nizozemec. "Měli jsme pocit, že se Honda hodně bojí poruch. Nyní motor více ždímá a nepřináší to žádné problémy. Ale po všech těch negativních věcech s McLarenem, vybuchujících motorech a jiných zklamáních, je asi pochopitelné, že chtěli být opatrní. Muselo to tak být."

Nasazování novinek a využívání motorů na sto procent ale má i odvrácenou stranu. Japonci již ve Francii nasadili třetí verzi letošní pohonné jednotky a každý další nový motor znamená pro jezdce Red Bullu penalizaci. Po letní přestávce se bude závodit na dvou rychlých okruzích a ve Spa se docela dobře předjíždí, takže dává smysl, aby byly nové, opět trošku výkonnější motory nasazeny tam.

Avšak další penalizace na sebe nejspíš nenechají dlouho čekat. Po Belgii, Itálii, Singapuru a Rusku je totiž na programu důležitá Velká cena Japonska, domácí závod Hondy. Ta nebude chtít riskovat poruchy před svými fanoušky na tribunách a nejvyšším managementem automobilky v padoku. Stejně ale nebude chtít nasadit nové motory, protože to by znamenalo penalizaci.

Kvůli honbě za dokonalým víkendem v Japonsku a potřebě nasadit nové motory již v Belgii proto nejspíš bude obětována Velká cena Ruska. Tam může být přijata penalizace, nové pohonné jednotky se zaběhnou a možná se Red Bullu díky tomu podaří vyhrát VC Japonska. Bylo by to první vítězství japonského motoru na domácí půdě od roku 1991, kdy Gerhard Berger vyhrál ve voze McLaren-Honda.

Komentáře ke článku