Verstappen vyplašil mercedesy
						
							VC Emilie-Romagni – 3. trénink
Verstappen v závěrečné prověrce před kvalifikací v Imole naložil Hamiltonovi půl sekundu. I když nelze z toho vyvozovat dalekosáhlé závěry, hodil tím dosud suverénním mercedesům rukavici. Obhájce titulu navíc nestačil ani na Norrise na pomalejším obutí.
Sluníčko sice svítilo, jenže nedokázalo ohřát vzduch na více než žalostných deset stupňů. Asfalt měl o dalších deset stupínků více.
Po pátku byl za jednoznačného favorita považován Mercedes. Bottas držel nejlepší výkon 1:15,55, přičemž panovalo přesvědčení, že zejména na měkkých pneumatikách neukázaly černé šípy všechno.
Ředitel velkých cen Michael Masi rozhodl o úpravě značení dráhy v šikaně Variante Alte. Jezdci při jejím zdolávání získali přece jen trochu více volnosti. Na alpinách se zkoušelo modifikované výfukové potrubí. U Ferrari zase nasadili novou podlahu, přivezenou narychlo v pátek večer z Maranella. S jejím použitím v samotné velké ceně se však údajně nepočítá.
Norris vystrčil drápky a s McLarenem se musí v kvalifikaci počítat. Foto: McLaren
Jako první se na trati objevil Räikkönen. Působil coby sám voják v poli a po zajetí průměrných 1:17,33 se stáhl zpátky do boxů. Další se osmělovali hodně pomalu. Mladíci z Haasu Schumacher a Mazepin nepředvedli nic, co by stálo za zaznamenání. Už v této fázi se ukazovalo, že kamenem úrazu bude tentokrát devátá zatáčka (Piratella), kvůli níž se škrtal jeden čas za druhým.
Räikkönen setrvával nečekaně na špici i po úvodní čtvrthodině, když ho nepřekonali Alonso ani Giovinazzi. Teprve potom se pohnuly ledy, i když Leclerkových 1:17,32 na středních gumách také za moc nestálo. Druhý pokus už dopadl mnohem lépe – 1:16,79. O desetinu zpět se držel týmový kolega Sainz. Verstappen a Hamilton dál vyčkávali. Naopak Pérez doháněl včerejší výpadek a dostal se na 1:16,64.
Těsně před polovinou tréninku zavlály červené praporky. Latifi nezvládl výjezd ze šikany Villeneuve a otřel se o bariéru. Přišel o přední křídlo, přesto se posléze hlemýždím tempem dokodrcal ke svým mechanikům. Přerušení proto trvalo jen čtyři minuty.
Nervózně působící Bottas nenavázal na páteční výkony. Foto: Mercedes
Konečně dal o sobě vědět Verstappen, který s měkkým obutím zajel kolo za 1:16,42. Bohužel i on při tom nedodržel limity tratě, což se vzápětí přihodilo také Hamiltonovi. V čele se tak usadil Bottas (1:15,98). Jenže o slovo se znovu přihlásil Leclerc (1:15,73). Repetent Verstappen zaostal o 15 setin a těsně prohrával i s Gaslym na středních pneumatikách. Oba dva se přitom nevyvarovali chyb, jejichž příčinou mohl být neustále sílící a točící se vítr.
Hamilton se přece jen dokonale zkoncentroval a zaznamenal dosud nejlepší víkendový čas 1:15,51. Norrisovi na něj chyběly jen dvě setinky, které záhy smazal (1:15,41). Následovali Leclerc (+0,32), Gasly (+0,47), Verstappen (+0,48) a Sainz (+0,49). Až na sedmou příčku spadl Bottas, když se nevešel do zatáčky Aque Minerale. Raikkönen zakormidloval do kačírku, vyprostil se z něj nicméně vlastní silou. Později ho napodobil parťák Giovinazzi.
Pět minut před koncem vyložil karty na stůl Verstappen, jenž prolomil hranici 1:15 (1:14,95). Nikdo ze soupeřů už na tento tah nezareagoval.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. |  Max Verstappen | 
              Red Bull | 
            Honda | 1:14,958 | 18 | |
| 2. |  Lando Norris | 
              McLaren | 
            Mercedes | 1:15,414 | + 0.456 | 17 | 
| 3. |  Lewis Hamilton | 
              Mercedes | 
            Mercedes | 1:15,515 | + 0.557 | 18 | 
| 4. |  Sergio Pérez | 
              Red Bull | 
            Honda | 1:15,551 | + 0.593 | 18 | 
| 5. |  Charles Leclerc | 
              Ferrari | 
            Ferrari | 1:15,738 | + 0.780 | 21 | 
| 6. |  Pierre Gasly | 
              AlphaTauri | 
            Honda | 1:15,890 | + 0.932 | 22 | 
| 7. |  Carlos Sainz | 
              Ferrari | 
            Ferrari | 1:15,908 | + 0.950 | 21 | 
| 8. |  Valtteri Bottas | 
              Mercedes | 
            Mercedes | 1:15,908 | + 0.950 | 19 | 
| 9. |  Fernando Alonso | 
              Alpine | 
            Renault | 1:16,186 | + 1.228 | 20 | 
| 10. |  Esteban Ocon | 
              Alpine | 
            Renault | 1:16,228 | + 1.270 | 20 | 
| 11. |  Juki Cunoda | 
              AlphaTauri | 
            Honda | 1:16,230 | + 1.272 | 20 | 
| 12. |  Lance Stroll | 
              Aston Martin | 
            Mercedes | 1:16,245 | + 1.287 | 19 | 
| 13. |  Daniel Ricciardo | 
              McLaren | 
            Mercedes | 1:16,253 | + 1.295 | 17 | 
| 14. |  Sebastian Vettel | 
              Aston Martin | 
            Mercedes | 1:16,389 | + 1.431 | 19 | 
| 15. |  George Russell | 
              Mercedes | 
            Mercedes | 1:16,427 | + 1.469 | 20 | 
| 16. |  Mick Schumacher | 
              Haas | 
            Ferrari | 1:16,448 | + 1.490 | 22 | 
| 17. |  Nicholas Latifi | 
              Williams | 
            Mercedes | 1:16,537 | + 1.579 | 15 | 
| 18. |  Antonio Giovinazzi | 
              Alfa Romeo | 
            Ferrari | 1:16,612 | + 1.654 | 22 | 
| 19. |  Kimi Räikkönen | 
              Alfa Romeo | 
            Ferrari | 1:16,803 | + 1.845 | 23 | 
| 20. |  Nikita Mazepin | 
              Haas | 
            Haas | 1:17,398 | + 2.440 | 23 | 
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull

							Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
							Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

17.04. 2021
 
 
Max Verstappen
 Red Bull
Lando Norris
 McLaren
 Mercedes
Sergio Pérez
Charles Leclerc
 Ferrari
Pierre Gasly
 AlphaTauri
Carlos Sainz
Valtteri Bottas
 Alpine
Juki Cunoda
Lance Stroll
 Aston Martin
Daniel Ricciardo
Sebastian Vettel
 Haas
 Williams
Antonio Giovinazzi
 Alfa Romeo
Nikita Mazepin