Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Havárie neotřásla Leclercovou sebedůvěrou

Havárie neotřásla Leclercovou sebedůvěrou

V garáži musel zůstat také Sainz.

Charles Leclerc nemůže mluvit o ideálním druhém tréninku ani o ideálním pátku. A to navzdory tomu, že v obou byl nejrychlejším jezdcem. Druhý trénink totiž ukončil předčasně, nárazem do bariéry na vnitřní straně čtvrté zatáčky. Následkem snahy o přesné trefení apexu bylo polámané zavěšení kola a noční šichta jeho mechaniků.

Nešťastný konec jinak velmi dobrého dne,“ přiznal vítěz VC Bahrajnu. „Ve druhém tréninku jsem se dopustil malé chyby, ale o sebedůvěru mě to nepřipraví. Očekával jsem, že předek bude více klouzat, místo toho došlo ve čtvrté zatáčce ke kontaktu se stěnou. Rychlost máme, to je hlavní, ačkoli je samozřejmě škoda, že jsme nejezdili s plnou nádrží. Měli bychom být konkurenceschopní.

A Carlos Sainz je na tom hodně podobně. V trénincích obsadil čtvrté a třetí místo s časy velmi podobnými těm, které zajel i Max Verstappen z konkurenčního týmu Red Bull. A také měl ve druhém tréninku kontakt se stěnou. Nevypadalo to tak vážně jako Leclerkova nehoda, ale druhý trénink ani on nedokončil a Ferrari tak přišlo o spoustu času.

Bohužel jsme přišli o dlouhé jízdy na konci druhého tréninku. Stejně jako loni, i teď jsme se soustředili na identifikaci nejlepší pneumatiky pro závod a nejlepší strategie. Jak jsme očekávali, vozy se tady v Džiddě chovají hodně odlišně od Bahrajnu. Pořád věnujeme spoustu času poznávání vozu v různých podmínkách a různých zatáčkách.

Sainz také řekl, že si nemyslí, že Ferrari má silnější motor než konkurence, spíše stejně dobrý. Red Bull s motorem Honda byl na rovinkách v Bahrajnu dokonce o trochu rychlejší. Mercedes sice byl pomalejší, ale jezdil s větším zadním křídlem.

Také v Saúdské Arábii je zatím nejrychlejší Leclerc. Foto: Ferrari

 

Zdroj: f1i, úvodní foto: Ferrari