Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Alonso přišel o motor

Alonso přišel o motor

O chuť závodit ho to nepřipraví.

Po nepříliš dobrých zimních testech se v prvním závodě sezony ukázalo, že vůz Alpine A522 na tom rychlostně není zas tak špatně. Velký otazník se však objevil nad spolehlivostí, jelikož Fernando Alonso nedokončil druhý závod sezony kvůli poruše motoru, kterou nebude možné odstranit.

Problémem je, že součástka (vodní pumpa) je integrována do motoru a po selhání se dostala hlouběji,“ vysvětluje přímo generální ředitel Alpine, Laurent Rossi. „Pokud bychom chtěli motor opravit, museli bychom odstranit pečeť FIA a o motor bychom beztak přišli. Takže fyzicky může být použitelný, ale už jej nemůžeme používat.

Alpinu se sice evidentně nepodařilo využít změny technických pravidel k průniku mezi špičku F1, ale dvojnásobný mistr světa chce přesto zůstat součástí týmu.

Stále mám co nabídnout a F1 mě pořád moc baví,“ řekl Alonso. „Užívám si závodění v těchto vozech a užívám si i věci, které tenhle život přináší. Proto si myslím, že tady s vámi (s novináři) budu ještě dva nebo tři roky."

Alonso ani letos nezabojuje o další titul, ale užívá si přítomnosti a má ještě léta času. Foto: Alpine

Alonso si kolem svých úspěchů v motorsportu chytře buduje vlastní byznys. Už má své muzeum, motokárový okruh, módní značku Kimoa a nově přidal manažerskou společnost pojmenovanou A14 Management. Fanoušci vědí, že 14 je Alonsovým startovním číslem ve F1. A14 Management má jezdcům pomáhat dosahovat jejich cílů prostřednictvím fyzického tréninku, poradenství při důležitých kariérních rozhodnutích a také péčí o jezdcovy finance.

"Mým záměrem je vybrat malou skupinu jezdců a s pomocí týmu nejlepších zkušených profesionálů jim vštípit důležité hodnoty potřebné k dosažení jejich cílů," oznámil 40letý závodník.

Při příležitosti oznámení nového projektu se ho novináři zeptali na jeho "El Plan", který ve F1. Evidentně nejde podle původních představ, které měl při oznámení návratu v roce 2020.

Chci mít dobrý rok. "El Plan" je také o nadšení. To je něco, čeho máme v poslední době málo. Po pandemii a s tím, co se nyní děje na Ukrajině, se musíme naučit mít radost i z mála. To je El Plan, naučit se žít šťastně tady a teď.

Zdroj: AutoHebdo, DAZN, úvodní foto: Alpine