Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Haas otestoval VF-24

Haas otestoval VF-24

Poslední místa nebudou překvapením.

Haas udělal slavnostní představení před sezonou už na začátku února, avšak pojal to pouze jako představení týmu a lakování. Skutečné tvary VF-24 byly vyfoceny až během filmovacího dne.

A co se toho lakování týče, v podstatě byla pouze na vrchní straně nosu nahrazena bílá barva černou, která je díky tomu na letošním voze dominantní. Na straně aerodynamiky je určující, že Haas byl posledním týmem, který přešel na bočnice s wash-down efektem, tedy směřující proudění vzduchu dolů k podlaze. Nový koncept poprvé nasadil až do loňské VC USA, tedy v říjnu. A má co dohánět. Při rozhodování o zadní části vozu musí Haas následovat příkladu svého dodavatele, tedy Ferrari. A také v systému předního zavěšení následuje Ferrari a jeho push-rod, zatímco většina týmů kopíruje Red Bull a jeho přední pull-rod. Mezi další výjimky ale patří také tovární týmy Mercedes a Alpine.

Za Haas budou opět závodit Kevin Jan Magnussen (31) a Nico Hülkenberg (36). Změna nastala na místě šéfa týmu, nečekaně si musel balit kufry Günter Steiner a nahradil jej Ajao Komacu, 48letý Japonec, dlouholetý zaměstnanec Haasu, jenž byl povýšen z místa ředitele inženýrství. Nespokojenost majitele, Geneho Haase, je pochopitelná, jelikož jeho stáj loni opět skončila na posledním místě Poháru konstruktérů. Zatímco v kvalifikacích párkrát zazářila, v závodech její vozy handicapovalo velmi rychlé opotřebovávání pneumatik. Zmínit je třeba i povýšení Andrea de Zorda ze šéfdesignéra na technického ředitele poté, co spolu se Steinerem odešel i Simone Resta. Stejně jako Resta, i De Zordo přišel do Haasu v roce 2021 ze Scuderie Ferrari.

Haas VF-24. Foto: Haas

Naše očekávání ohledně rychlosti na začátku roku realisticky nemohou být vysoká,“ řekl Komacu. „Předpokládám, že v Bahrajnu budeme mezi posledními, ne-li úplně poslední. Důvod nehledejte v kvalitě našich lidí, ale v tom, že vývoj nového vozu začal hodně pozdě, a ještě měl dvouměsíční přestávku, když jsme vyvíjeli balík pro Austin. Byla to velká věc a zdržela vývoj VF-24, ale pokud bychom to nepodstoupili loni, teď by nás v Bahrajnu čekalo velké nepříjemné překvapení. Takže jsme přišli o čas, ale do Bahrajnu přivezeme balík, kterému věříme. V Bahrajnu nejspíše nebudeme v záři reflektorů, ale jsme odhodláni rychle pochopit nový vůz a určit pro něj další vývojovou cestu.

Komacu také změnil pozici Damiena Brayshawa ze šéfa výkonnosti na ředitele výkonnosti, aby měl silnější pozici při komunikaci s různými skupinami zaměstnanců.

Myslím, že mnoho lidí u nás sdílelo pocit, že nikdo neví, kam směřujeme, jak se chceme zlepšit. Potřebujeme jasný cíl, vizi a komunikaci,“ vysvětlil Komacu.

Zdroj: Haas, Motorsport, úvodní foto: Haas