Palou byl v Alabamě nezastavitelný

Children´s of Alabama Indy Grand Prix – závod
Třetí vítězství ze čtyř letošních závodů si připsal v neděli v Alabamě úřadující šampion Álex Palou. Španěl v úvodních dvou kolech ustál tlak ze strany Scotta McLaughlina, pak už neměl na okruhu Barber Motorsports Park konkurenci. Vedení předal akorát během zastávek v boxech a závod s náskokem 16 vteřin vyhrál.
Palou a McLaughlin byli z čela jedinými, kdo do závodu odstartoval na preferované měkké sadě pneumatik. To pomohlo v úvodních kolech také Rossimu, který se po startu z 15. příčky rychle dostal na 9. místo. Naopak přesně opačným směrem se posunul Newgarden, který po startu z 9. místa byl v sedmém kole 15., když se propadl za jezdce, kteří měli měkké pneumatiky.
Pořadí na čele bylo v 10. kole Palou, McLaughlin, Herta, Power, VeeKay a Lundgaard. Newgarden byl v 15. kole první, kdo zamířil do boxů. McLaughlin stavěl v 19. kole, stejně tak Power. Pokračovali ale v rozdělené strategii.
McLaughlin nasadil tvrdé pneumatiky, Power měkké. K jeho smůle ale Power zůstal zaseknutý za McLaughlinem a nedokázal jej překonat. Herta zastavil až ve 22. kole a vrátil se před McLaughlinem. Palou v dalším kole přezul z už sjetých měkkých pneumatik na nové tvrdé. Do vedení se vrátil ve 27. kole, když si pit stop odbyl i Marcus Armstrong.
Pořadí bylo Palou, Herta, McLaughlin, Power a VeeKay. Herta měl stahovat Španělův náskok, neboť měl výhodu měkké sady oproti Palouově tvrdé, bylo to ale přesně naopak a Palou i na pomalejší sadě pneumatik svůj náskok navyšoval.
Důležitý moment přišel ve 40. kole, když jako jeden z prvních zamířil podruhé do boxů Lundgaard. To mu následně přineslo klíčovou výhodu zejména oproti pilotům týmu Penske, které během pit stopů a zdolal. A protože Hertu už poněkolikáté letos potopily problémy v boxech, tentokrát zhasnutý motor, tak se Lundgaard najednou po pit stopech ocitl na druhém místě se ztrátou šesti vteřin na Paloua a tři vteřiny před McLaughlinem.
Nic moc na tom nezměnily ani poslední zastávky v boxech. Problémy měl akorát skvěle jedoucí VeeKay, když mechanikovi vypadl z pistole šroub a musel použít náhradní. Holanďan, který byl posledním před letošní sezonou angažovaným jezdcem se ale udržel za McLaughlinem a v závěru ještě bojoval o stupně vítězů.
Palou si nicméně dál budoval bezpečný náskok. Nic na tom nezměnil výlet Louise Fostera mimo dráhu, protože se na ní britský nováček dokázal sám vrátit. Pace car tak už třetí závod v řadě zůstal jen v boxech. Něco takového se naposledy stalo v roce 1986! Ostatně i v úvodním závodě letošní sezony byla žlutá fáze jen jedna a to od 1. do 6. kola, od té doby nad okruhy nezavlály žluté vlajky.
Jestli se na tom něco změní příští závod, se dozvíme už brzy, jede se totiž už v sobotu na silničním okruhu v Indianapolisu. Pak začnou přípravy na slavnou pětistovku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:46:33,1523 | 90 | 50+4 |
2. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 16,0035 | 90 | 40 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 23,4453 | 90 | 35+1 |
4. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 23,7783 | 90 | 32 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 32,7718 | 90 | 30 |
6. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 33,2559 | 90 | 28 |
7. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 34,0216 | 90 | 26 |
8. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 45,7556 | 90 | 24 |
9. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 46,2254 | 90 | 22 |
10. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 48,0484 | 90 | 20 |
11. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 57,9913 | 90 | 19 |
12. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 58,6974 | 90 | 18 |
13. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 59,3510 | 90 | 17 |
14. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 01:08,258 | 90 | 16 |
15. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 01:09,226 | 90 | 15 |
16. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 01:10,113 | 90 | 14 |
17. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | - 1 kolo | 89 | 13 |
18. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | - 1 kolo | 89 | 12 |
19. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 89 | 11 |
20. | ![]() |
Andretti Global | Honda | - 1 kolo | 89 | 10 |
21. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 89 | 9 |
22. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 89 | 8 |
23. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 89 | 7 |
24. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 89 | 6 |
25. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 89 | 5 |
26. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 2 kola | 88 | 5 |
27. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | - 2 kola | 88 | 5 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment