Renault má v kapse malý trumf
Symonds pochybuje o stavu motoru Räikkönena.
Závěrečný podnik letošní sezóny, Grand Prix Číny, slibuje bitvu jako řemen. Ve hře není nic menšího, než celkové vítězství v Mistrovství světa konstruktérů, ve kterém má Renault zatím dvoubodový náskok na McLaren.
Nové pravidlo jednoho motoru na dva závody letos výrazně ovlivňovalo průběh šampionátu a mohlo by jej dokonce i rozhodnout, alespoň podle Pata Symondse z Renaultu.
Oba piloti stáje Renault, Fernando Alonso a Giancarlo Fisichella, odstartují v Šanghaji s novým agregátem, podobně jako Juan Pablo Montoya z konkurenčního McLarenu. Kimi Räikkönen měnil motor v Japonsku a měl by s ním proto jet i v Číně, tedy alespoň pokud opět nedojde k jeho výměně a následné stíhací jízdě.
Poslední závod tak pro Renault představuje teoretickou možnost nasadit motor, který nebude konstruován na výdrž po dva závody.
"Není pochyb o tom, že Kimi během závodu využíval svůj motor maximálně," vysvětluje Pat Symonds.
"To může znamenat jisté omezení týkající se způsobu využití jejich V10 v Číně. Z našeho pohledu je to dobrá zpráva, protože pro poslední závod máme k dispozici lepší motor – specifikaci E. Věříme, že by nám to mohlo pomoci."
Denis Chevrier odpovědný u Renaultu za motory vysvětluje výhody nového RS25E: "Díky němu budeme mít celkově lepší auto. To znamená, že je to nejen motor, ale dává nám i více možností, jak jej během celého víkendu používat."