Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Francie opět vyhrála, Enge po penalizaci devátý

Francie opět vyhrála, Enge po penalizaci devátý

A1 GP Portugalska - 2. (hlavní) závod

Pouhé dva body si ze druhého hlavního závodu odnáší tým České republiky poté, co bojoval o stupně vítězů až do závěrečné fáze závodu. Na chvost bodované skupinky se Tomáš Enge propadl po udělení penalizace. Závod opět vyhrála Francie, před Švýcarskem, Irskem, USA a domácím Portugalskem.

Malý dárek nejen našim barvám připravily na startu vozy Brazílie a Nizozemí, které zůstaly stát na startu společně s Rusem Alexanderem Truryuminem. Enge dokonce bojoval před první zatáčkou o vedení, ale Prémat jej šikovně zblokoval.

Na dráhu vyjel safety car a Enge se musel bránit nájezdům Švýcara Neela Janiho, třetí místo však protentokrát obhájil. S restartem mnozí zajeli do boxů: Indonézie, Malajsie, Jižní Afrika, Německo, Nový Zéland, Velká Británie, Čína, Mexiko, Pákistán a Indie, která neodstartovala do zahřívacího kola. Nizozemí, Rusko a Brazílie se do závodu vrátily.

Vedení si tak držela Francie před domácím Portugalskem, naším Tomášem Engem, Švýcarskem, Itálií (která si musela odpykat drive through penalty pro ulitý start), Kanadou, Irskem, USA, Rakouskem, Austrálií a Libanonem. Tomáš Enge se na cílové rovince musel chvíli prát s Malajcem Fairuzem Fauzym o kolo zpět, zatímco Nelson Piquet (Brazílie) musel znovu do boxů - v souboji o vedení v průběžném pořadí s Francií to nebyla utěšená situace.

Portugalec Alvaro Parente Engemu poodskočil na odstup téměř tří vteřin, Prémat se vzdaloval druhému Janimu.

USA po šesti kolech zajely do boxů, bylo tam i do té doby čtvrté Švýcarsko, šestá Kanada, která se pak potkala na dráze s Mexikem, pro které to ale nedopadlo dobře, neboť po vzájemném kontaktu vinou Kanaďana Seana McIntoshe vypadla ze závodu. Ananda Mikola se pak nejspíš učil od Takumy Sata z formule 1, neboť jeho pokus o předjetí vozů Velké Británie a JAR byl vpravdě sebevražedný. Pilot z Indonézie opustil v hodinách trať, když nemohl vůz v první zatáčce zastavit. Na dráhu musel safety car, čehož využili ke své zastávce jak Francouz Prémat tak náš Enge, a také ostatní jezdci, kteří ještě nebyli v boxech.

Engemu však při výjezdu ze slotu zhasnul motor a ztratil tak deset vteřin. Portugalsko se ale za safety car zařadilo až na 17. místo, Češi spadli na šesté, na druhé místo se probojovalo Švýcarsko následováno Spojenými státy, Irskem, Německem, naším Tomášem Engem, sedmý byl Jos Verstappen před Austrálií, Velkou Británií, Kanadou, Rakouskem, Itálií a Libanonem. Tomas Scheckter musel ze závodu odstoupit s poškozeným závěsem kola.

Po restartu se safety car na dráhu brzo vrátil, Jos Verstappen nejdříve musel krotit svůj vůz při přehnané snaze o Engeho předjetí, o pár zatáček později najel na hrb Němci Adrianu Sutilovi poté, co se mu podařilo Engeho nakonec předjet - chtělo by se říci bohudík.

Po dalším restartu se Enge mazácky vypořádal se Scottem Speedem a posunul se na čtvrté místo, Toccacelo tam sváděl divoký souboj s portugalským monopostem o osmé místo, na které se Parente k radosti domácího publika za použití power boostu vrátil. Před tím hned po restartu boural Kanaďan McIntosh.

Tomáš Enge ale dostal devět kol před cílem penalizaci průjezd boxy nejspíš za překročení maximální povolené rychlosti v boxech, v důsledku čehož spadl český vůz až na desáté místo, později si polepšil na deváté.

Domácí Alvaro Parente sváděl krásný souboj s Christianem Jonesem z Austrálie, bez použití power boostu jej pak pět kol před cílem předjel na konci cílové rovinky a jezdci Mexika, Kanady, Nizozemí a Německa se za své kolize dostali do šetření komisařů. Jonesovi evidentně odešly pneumatiky a toho chtěl využít i Ital Toccacelo. Ani on to však neměl snadné, tím spíš, že závod ukončil nikoli celkový počet kol, ale hodinový limit. V předposledním kole musel Jones Toccacela ještě na konci cílové rovinky zblokovat, i za cenu toho Australan páté místo uhájil.

Dodatečný bod za nejrychlejší kolo si odváží vítězná Francie.

p.
 Tým
Čas
Odstup
1.
 FRANCE
1:01:05.454
-
2.
 SWITZERLAND
1:01:12.971
+7.517
3.
 IRELAND
1:01:21.387
+15.933
4.
 USA
1:01:24.477
+19.023
5.
 PORTUGAL
1:01:32.774
+27.320
6.
 AUSTRALIA
1:01:40.228
+34.774
7.
 ITALY
1:01:41.083
+35.629
8.
 BRAZIL
1:01:41.719
+36.265
9.
 CZECH REPUBLIC
1:01:43.184
+37.730
10.
 AUSTRIA
1:01:56.834
+51.380
11.
 LEBANON
1:02:04.187
+58.733
12.
 GREAT BRITAIN
1:02:07.401
+1'01.947
13.
 INDIA
1:02:10.998
+1'05.544
14.
 CHINA
1:02:16.035
+1'10.581
15.
 PAKISTAN
1:02:21.971
+1'16.517
16.
 NEW ZEALAND
1:01:41.368
+ 1 Lap
17.
 RUSSIA
1:01:58.369
+ 1 Lap
18.
 CANADA
36:38.206
+ 16 Laps
19.
 NETHERLANDS
32:48.786
+ 18 Laps
20.
 GERMANY
30:27.881
+ 19 Laps
21.
 MALAYSIA
29:00.971
+ 21 Laps
22.
 SOUTH AFRICA
24:01.306
+ 22 Laps
23.
 INDONESIA
19:06.035
+ 25 Laps
24.
 MEXICO
15:59.134
+ 27 Laps