Porušování pravidel: pozornost se přesunula na Ferrari
Konkrétně do oblasti zadních kol.
Netrvalo ani pár hodin po verditku FIA, že tlumiče s přídavnou hmotou jsou skutečně ilegální [čtěte více zde], a pozornost v oblasti technických předpisů a jejich porušování se přesunula zpátky na Ferrari, konkrétně do oblasti zadních kol.
Podle všeho je ale snaha soupeřů marná, zařízení v oblasti ráfku zadního kola vylepšující chlazení zadních brzd je po ověření FIA v pořádku. [Prohlédněte si obrázek zde.]
Dodatečné aerodynamické prvky se objevily na 248 F1 už v úvodu sezony, objevily se i na nové toyotě.
Ferrari argumentuje, že tyto prvky neposkytují žádnou jinou výhodou než co standardní brzdové trychtýře. Stejným způsobem argumentoval Renault o rozdílech mezi klasickými tlumiči a těmi s přídavnou hmotou. Ve svém rozsudku odvolací soud FIA ale toto srovnání zcela ignoroval s tím, že tlumiče s přídavnou hmotou mají (byť malou) aeordynamickou výhodu a jsou tedy v rozporu s článkem 3.15 Technických regulí. Už nepřihlédl k faktu, že jsou na tom klasické tlumiče obdobně.
O to víc je divné, že Ross Brawn nyní používá stejný argument, který měl v případě tlumičů Renault.
"Myslím, že všechny brzdové trychtýře mají určitou aerodynamickou výhodu, s tím se ostatně navrhují," potvrdil Ross Brawn.