Verstappen se vysmál Mclarenům

VC Belgie – sprint
Rozhodl první průjezd rovinkou Kemmel. Verstappen se díky sázce na nízký přítlak dostal před Piastriho a pak už ho Australan naháněl marně. Piastri přesto upevnil své celkové vedení. Jeho kolega Norris totiž skončil třetí a to znamená, že rozestup mezi jezdci McLarenu narůstá na 9 bodů.
V páteční sprintové kvalifikaci sice Piastri rozprášil konkurenci téměř o půl sekundy, v sobotu před polednem měl přesto obavy. Dobře si totiž uvědomoval, že pole position není ve Spa-Francorchamps zrovna výhodou. Krátce po startu totiž následují zatáčky Eau Rouge a Raidillon, které piloty zavedou na dlouhou rovinku Kemmel. A právě tam Verstappen cítil svou šanci zaútočit z větrného pytle. Jeho monopost byl navíc nastaven na nízký přítlak.
Tento plán nizozemskému jezdci vyšel. Do první zatáčky to čtyřnásobný šampion zkoušel na Piastriho venkem, což mu ještě nevyšlo. Na rovince Kemmel ale Australana předjel a ujal se vedení, které poté udržel až do konce. Piastri se sice snažil, zůstával v rozestupu menším než jedna vteřina a na rovince Kemmel mohl využívat systém DRS, Verstappen mu ale nedovolil přiblížit se natolik, aby z toho něco bylo. Postupně se ke dvojici přitáhl také Norris, ani on ale se svou třetí pozicí nedokázal nic udělat.
Piastriho náskok v čele průběžného pořadí před Norrisem nyní činí 9 bodů. Třetí Verstappen stáhl své manko na Australana na 68 bodů. To se téměř rovná hodnotě třech vyhraných velkých cen.

Při belgickém sprintu jsme obecně viděli jen málo předjížděcích manévrů. Leclerc si po osamoceném vystoupení dojel pro čtvrté místo, Haas bodoval s oběma piloty díky páté příčce Ocona a sedmé Bearmana.
Mercedes své páteční fiasko nevylepšil a odešel ze sprintu s nulou. Russell obsadil 12. místo, Antonelli sedmnácté. Pokračovalo také trápení Hamiltona. Sedminásobný šampion dovezl své Ferrari do cíle na 15. příčce a už v polovině závodu si stěžoval, že nemá žádnou přilnavost na zadních pneumatikách.
Nejhůře ale dopadl Alpine. Colapinto nakonec nestartoval z 19. pozice, ale z boxů, protože se na jeho voze upravovalo nastavení. Argentinec byl jediným z celého pole, který nevsadil na střední směs, ale na nejměkčí. Výsledkem bylo 19. místo. Za ním skončil pouze týmový kolega Gasly. Francouz měl sice začínat jako osmý, kvůli technickým problémům ale neodstartoval včas. Tým ho sice vyslal později do akce, už ale nemohl pomýšlet na výsledek. Šlo pouze o sběr dat. Do cíle dojel se ztrátou třech kol na vítěze.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | - | 15 | 8 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 0.753 | 15 | 7 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1.414 | 15 | 6 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 10.176 | 15 | 5 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 13.789 | 15 | 4 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 14.964 | 15 | 3 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 18.610 | 15 | 2 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 19.119 | 15 | 1 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 22.183 | 15 | 0 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 22.897 | 15 | 0 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 24.551 | 15 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 25.969 | 15 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 26.595 | 15 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 29.046 | 15 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 30.175 | 15 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 30.941 | 15 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 31.981 | 15 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 32.867 | 15 | 0 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 38.072 | 15 | 0 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 13 | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Getty Images/Red Bull Content Pool