Sedminásobný šampion si zavzpomínal

VC Velké Británie – 1. trénink
Hamilton zažil příjemný vstup do domácího víkendu. V úvodním volném tréninku na Silverstone byl pilot Ferrari nejrychlejší před jezdci McLarenu. Gaslymu a Bortoletovi se pořádně zatočila hlava, Lindblad byl lepším z nováčků.
První půlhodina se nesla ve znamení rozjezdu. Piloti jezdili převážně na střední sadě pneumatik. Po 20 minutách bylo pořadí na špici neobvyklé – vedl Hadjar (1:27,502) před Leclercem (1:27,565) a Lawsonem (1:27,676).
Po první třetině tréninku jsme byli svědky kvalifikačních simulací a měkkých pneumatik v akci. Nejrychlejším časem nakonec potěšil domácí fanoušky Hamilton. Brit dostal ze svého Ferrari čas 1:26,915 a porazil o 23 tisícin Norrise. Piastri ztratil 150 tisícin.

McLaren přiváží do Silverstone podstatné vylepšení – novou podlahu. To samé platí o Sauberu, Haasu a Aston Martinu, přičemž Red Bull nasazuje nové díly podlahy. U Aston Martinu testoval nové díly v prvním tréninku pouze Alonso, Stroll zatím zůstal u starší specifikace.
V akci jsme viděli dva nováčky – Sauber dal po dohodě s Alpine šanci rezervnímu jezdci francouzské stáje Aronovi a Lindblad usedl do monopostu Red Bullu místo Cunody. Lindbladovi se zadařilo více – obsadil 14. místo. Aron se v Hülkenbergově monopostu umístil jako sedmnáctý.

Ačkoli se trénink obešel bez vážnějších potíží, zapotit se mohli zejména Gasly a Bortoleto. Ti se roztočili na výjezdu ze zatáčky Copse, kde vozy dosahují rychlosti asi 290 km/h.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:26,892 | 1:26.892 | 26 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,023 | +0.023s | 26 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,150 | +0.150s | 28 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0,203 | +0.203s | 26 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,271 | +0.271s | 25 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0,325 | +0.325s | 28 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,412 | +0.412s | 30 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0,459 | +0.459s | 27 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,475 | +0.475s | 25 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0,540 | +0.540s | 26 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,786 | +0.786s | 24 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,952 | +0.952s | 22 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1,017 | +1.017s | 26 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1,066 | +1.066s | 22 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1,165 | +1.165s | 23 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | +1,194 | +1.194s | 27 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1,250 | +1.250s | 25 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1,255 | +1.255s | 24 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | +1,440 | +1.440s | 23 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1,505 | +1.505s | 23 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari