Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Formule 1 je blízko dohodě o nových motorech v roce 2013

Formule 1 je blízko dohodě o nových motorech v roce 2013

Zřejmě se vrátí turbomotory, do té doby zůstanou agregáty zmraženy.

Týmy formule 1 jsou blízko dohodě, která zavede nové předpisy pro pohonné jednotky na šestileté období počínaje rokem 2013.

Do té doby zůstanou současné motory 2,4l V8 zmraženy, aby byly následně nahrazeny agregáty s podobným výkonem, avšak menší spotřebou a menšími emisemi, které by byly navíc cenově dostupné pro malé týmy.

Jak jsme vás již dříve informovali (zde), počítá se se zavedením malých turbomotorů. Španělský El Mundo Deportivo píše, že bylo dosaženo dohody nad čtyřválcovým, 1,5 litrovým motorem opatřeným dvojitým turbem a přímým vstřikováním. Tvrdí se, že by nové předpisy měly počítat i se systémem KERS.

"Pokud má formule 1 vyvinout něco prospěšného do reálných silničních podmínek, pak je nejlepším řešením turbomotor s GDI (přímé vstřikování - pozn. red.)," řekl výkonný ředitel Ferrari Amedeo Felisa. "Toto bychom měli podporovat. Jde o nejlepší řešení, co se týká efektivity pohonu a využití motoru pozitivním způsobem."

Šéf Mercedesu Norbert Haug souhlasí, že zavedení menších motorů je pravděpodobné z důvodů spotřeby paliva a snižování emisí, nicméně připomíná, že základem musí nadále zůstat špičková technologie. "Pokud letíte z Evropy do Japonska, spotřebujete k tomu více paliva, než formule 1 za celou sezónu," řekl. "Musíme hledět na celkový obrázek."