Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Týmy nadále pracují na svých verzích F-duct systému

Týmy nadále pracují na svých verzích F-duct systému

I v Barceloně si ale McLaren zřejmě bude užívat výhody.

Poté, co McLaren začal získávat výhodu díky svému F-duct systému, umožňujícímu dosahovat vyšší maximální rychlosti na rovinkách, zahájily ostatní týmy práci na svých verzích tohoto systému.

Ve Velké ceně Číny už dokonce některé z nich nasadily díly upravené pro tento systém, žádný tým z něj ale zatím nedokázal získat takovou výhodu, jako McLaren.

A i když je mezi závody v Šanghaji a v Barceloně třítýdenní přestávka, zdá se, že i na Katalánském okruhu bude McLaren v tomto ohledu znovu ve výhodě proti ostatním.

Například Ross Brawn, šéf týmu Mercedes, přiznal, že německá stáj pracuje na vlastním systému, k jeho nasazení by ale mělo dojít až v Istanbulu.

"Stále pracujeme na řádném systému, který budeme mít v Barceloně nebo v Istanbulu. Nemá smysl mít ho v Monaku," řekl Brawn. "Je složité vyladit ho tak, aby pracoval správně."

Zajímavostí je, že systém týmu z Brackley se proti systému McLarenu liší ve způsobu fungování. Tok vzduchu neovlivňuje jezdec, systém Mercedesu naopak sám snižuje přítlak na zadním křídle ve vysokých rychlostech.

Ferrari v Šanghaji zkoušelo nový kryt motoru, který byl aerodynamicky přizpůsoben používání F-duct systému. Systém samotný ale ještě ve voze nebyl instalován.

"Pracujedem na F-duct systému a v Barceloně bychom s ním mohli pokročit dál, ale to zatím není potvrzené," řekl Fernando Alonso. "Není to jednoduchý systém, ale já vím, že tým tvrdě pracuje, aby umožnil jeho používání co nejdříve to bude možné."

Podle některých zdrojů má ve Španělsku také Sauber představit další vývojou verzi svého systému, podobně je na tom i Williams. Ten s ním má však zatím jisté problémy a technický ředitel týmu Sam Michael nepředpokládá, že by se je povedlo vyřešit tak brzy.

"Očekávám, že nám zabere pár měsíců, než bude správně fungovat," řekl Michael.

Jasno mají zatím u Red Bullu. Tým z Milton Keynesu sice na svém F-duct systému také pracuje, v Barceloně jej ale určitě ještě nenasadí.

Mark Webber řekl: "Co nejdříve by bylo pěkné, ale v Barceloně to nebude, to je jisté. Nevíme, kdy ho budeme mít, ale snažíme se, stejně jako určitě ostatní týmy."