Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Sutil: "Přechod na Pirelli bude výzva."

Sutil: "Přechod na Pirelli bude výzva."

Podle něj však budou mít všichni stejné podmínky a to bude vzrušující.

Pirelli vstoupí v roce 2011 do kolotoče velkých cen a pilot Force Indie Adrian Sutil očekává, že příští sezóna tak bude pro Formuli 1 náročná.

Italská značka, která Formuli 1 opustila na počátku 90. let, nahradí současného dodavatele Bridgestone a již začala se svým vývojovým programem na trati.

"Vidím to na náročný rok. Je pochopitelné, že jako nový výrobce pneumatik potřebujete získat zkušenosti. Bude to trvat tak rok, nebo dva, než začne Pirelli dodávat perfektní pneumatiky," předpovídá Sutil.

Nicméně, Němec je z výzvy nadšen a vysvětluje, že podmínky budou stejné pro všechny. Každý bude muset nastalou situaci zvládnout, což bude vzrušující.

Bridgestone vstoupil do Formule 1 v roce 1997. Tou dobou dodával pneumatiky také Goodyear, japonská značka tak měla na starosti "pouze" pět týmů ze dvanácti a byla tedy ve zcela jiné situaci, než jaká čeká příští rok na Pirelli. K tomu se vyjadřuje ředitel pro vývoj pneumatik Bridgestone Motosport Hirohide Hamašima.

"Měli jsme výhodu, že jsme mohli postupovat krok za krokem, protože tu ještě stále byl Goodyear. Nejprve jsme spolupracovali jen s jedním top týmem, potom se dvěma a tak dále," řekl ředitel japonské společnosti Hirohide Hamašima.

"Pro Pirelli je to jiné, protože bude muset okamžitě zásobit celé startovní pole, což bude velice náročné,"
dodává.

Hamašima také prozrazuje, že Pirelli doposud nepožádalo o radu nebo spoluúčast.

"Zatím si Pirelli neřeklo o radu, protože inženýři jsou velice hrdí. Obzvláště pak, co se konkurence týče. Pokud by chtělo Pirelli využít některých našich zaměstnanců, bude nám ctí. S týmy jsme si vytvořili velice dobré vztahy a nechtěl bych, aby zde vznikl nějaký zmatek.

Přechod z Bridgestonu na Pirelli by měl proběhnout tak hladce, jak je to jen možné,"
tvrdí Hamašima.