Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Di Restu čeká náročná sobota

Di Restu čeká náročná sobota

Skot odjel tři kola, Hülkenberg mu rozbil vůz.

Paul di Resta má před sebou náročný sobotní program. Poté, co Nico Hülkenberg rozbil jeho vůz v prvním volném tréninku, Brit ve druhých jízdách stihl pouze tři ostrá kola.

Nico Hülkenberg bývá jakožto rezervní jezdec Force Indie nasazován do prvních pátečních tréninků. Němec však ve Valencii krátce po začátku ztratil na nečisté trati kontrolu nad svým vozem a trefil zeď ve dvanácté zatáčce.

Ačkoliv náraz nevypadal nijak děsivě, vůz doznal velkých poškození, neboť praskl hnací hřídel a poničena byla také převodovka.

Mechanici Force Indie tak měli plné ruce práce a Paul di Resta stihl ve druhém tréninku vyjet pouze na závěrečných deset minut. Skot tím pádem neměl možnost odjet příliš mnoho kol, takže vůbec nevyzkoušel novou střední směs pneumatik a nenasbíral žádná data s velkým množstvím paliva.

"Je mi líto Nica, protože si jsem jistý, že se v tuhle chvíli cítí docela špatně," začal di Resta. "Samozřejmě to neměl v úmyslu.

Všechna čest klukům (za opravu), jsem si jistý, že jim Nico bude děkovat, protože jsou to oni, kdo dával auto dohromady. Je smůla, že oprava toho, co se poškodilo, trvala docela dlouho.

Je těžké sem přijet, mít odjeto jen devět kol z loňského roku, teď odjet jen tři kola a vstupovat do sobotního rána. Začíná z toho být otázka, jak moc chce člověk riskovat se změnou věcí a nastavení, protože se stále zlepšuje a trať se bude měnit.

Největší nevýhodou je nemít odjetou dlouhou jízdu, aby se mohlo začít s vyvážením aerodynamiky na neděli a porozuměním pneumatikám."

Navzdory tomu, že Hülkenbergova chyba stála di Restu podstatnou část pátečního trénování, nechce Skot žádat tým o změnu přístupu.

Di Resta totiž Hülkenbergovu roli zná z loňského roku, kdy u Force Indie působil jako třetí jezdec a dostával šance v pátečních trénincích. Nikdy se mu ale nepovedlo vůz rozbít.

"Je to pak těžké, ale mně to loni pomohlo, jelikož jsem v letošním šampionátu nováčkem. Je to filosofie týmu a já se s ní ztotožňuji. Až do teď mě to moc neomezovalo a snad mě to neomezí ani o tomto víkendu.

Je to risk. Jak někomu řeknete, že jste právě nabourali jeho závodní auto? Já už jsem v minulosti naboural auta, která nebyla moje, ale ne předtím, než se jiný jezdec posadí do vozu pro druhý volný trénink, aby se připravil na závod. Je těžké to akceptovat, ale nedá se toho moc dělat."