Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

De la Rosa: IndyCar by se v bezpečnosti měla poučit od F1

De la Rosa: IndyCar by se v bezpečnosti měla poučit od F1

„Náš sport, který tak milujeme, je zatraceně nebezpečný.“

Pedro de la Rosa vyzval IndyCar, aby si vzala příklad z formule 1 a evropského boje za větší bezpečnost v závodění.

Španěl rozšířil řady mnoha kritiků, jejichž hlasy nepřetržitě zaznívají od neděle, kdy se na oválu v Las Vegas při závodu série IndyCar zabil Dan Wheldon.

„Asi přišel čas žádat v IndyCar stejnou úroveň bezpečnosti, jaké dosáhla formule 1. Amerika by se měla poučit od Evropy a FIA. Ztratili jsme v Americe mnoho přátel a za takovou show už to nestojí,“ napsal de la Rosa ve svém sloupku na formulasantander.com.

„Bohužel je vidět, že úmrtí několika jezdců z posledních let nestačila, takže nejspíš nadešla chvíle, abyste vy, Danovi kamarádi, bouchli pěstí do stolu,“ vyzval.

Podobnou náladu měl ihned po nehodě například i Tomas Scheckter.

„Je čas, aby se jezdci sjednotili. Musíme mluvit jedním hlasem dřív, než další z hlasů, které jsme milovali, utichnou. Něco se musí změnit. Nebudu jen tak sedět a čekat, až se to stane znovu. Nezapomenu na to, co jsem viděl,“ napsal šokovaný závodník na Twitteru.

Wheldonovi se podle vícero názorů stala osudná kombinace příliš krátkého okruhu s příliš mnoha až příliš silnými vozy na trati. Výsledkem byla hromadná nehoda patnácti aut, při které otec dvou dětí utrpěl smrtelné zranění hlavy.

De la Rosa ocenil posun, jaký formule 1 zaznamenala po smrti Rolanda Ratzenbergera a Ayrtona Senny v roce 1994. Sám se na vývoji v oblasti bezpečnosti během své kariéry podílel.

„Nemůže to být náhoda, že od té doby nezemřel nikdo jiný. Jejich smrt zachránila život mnohým včetně mě. Nebýt těch sedmnácti let práce FIA, dneska bych tu nebyl. Byl bych už několikrát mrtvý.“

Španěl poukazuje především na přísnější crash testy, vyšší okraje kokpitů, karbonové sedačky, podporu hlavy HANS, kvalitnější helmy nebo lepší únikové zóny na okruzích.

„My jezdci věříme, že se nám nemůže nic stát, že se nám podaří ze všeho uniknout díky vrozenému talentu. (V pondělí) jsme se všichni probudili a připomněli si, že jsme smrtelní, vydaní na milost osudu, a že náš sport, který tak milujeme, je zatraceně nebezpečný.“