Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Buller vítězí po startu z poslední pozice!

Buller vítězí po startu z poslední pozice!

GP3, Silverstone - 2. závod

William Buller zahájil nedělní program Velké ceny Velké Británie parádním výkonem, když na osychajícím Silverstonu vybojoval své první vítězství GP3 po startu z posledního místa na startovním roštu!

Závod začínal na mokré trati, přičemž někteří závodníci startovali na pneumatikách do deště, zatímco jiní, mezi nimi i Buller, zariskovali s hladkým obutím.

Ze začátku byl v čele Kevin Ceccon, jenž startoval z pole position. Už na konci prvního kola ho však překonal Tio Ellinas, za jehož záda se brzy propracoval sobotní vítěz Antonio Félix da Costa.

Později však začaly lépe fungovat opotřebované mokré pneumatiky na vozech jezdců týmu Jenzer Patrica Niederhausera a Roberta Visoiua. Ti mohli v polovině závodu pohlížet na dvojité vítězství.

Právě v té době však konečně začaly fungoval suché pneumatiky. Ty byly ze začátku horší volbou, což potvrdili Alex Brundle a Conor Daly, kteří se propadli ze druhé, respektive čtvrté pozice na roštu do hloubi pole.

Byl to však Buller, který se začal rychle probíjet polem, až si v desátém kole poradil i s prvním Niederhauserem a ujal se vedení, přičemž proti jezdcům na mokré obutí byl rychlejší až o osm sekund na kolo!

Buller si tak nakonec bezpečně dojel pro své první vítězství v GP3, když měl na druhého v cíli nákok téměř devíti sekundy.

Druhým v cíli byl nakonec Daly, který se dokázal oklepat z úvodního propadu a v závěru také využít výhody suchých pneumatik.

Niederhauser skončil třetí jakožto nejúspěšnější pilot na pneumatikách do mokrých podmínek.

Čtvrtý skončil Ellinas, který startoval na drážkovaném obutí, v průběhu závodu však přezul na slicky a v závěru byl tak také jedním z rychlejších.

Páté místo bral Visoiu před šestým Antoniem Félixem da Costou, první desítku doplnili Ceccon a nováček Fabio Gamberini.

První dva jezdci průběžné klasifikace Mitch Evans a Aaro Vainio tentokrát nebodovali. Zatímco Novozélanďan byl klasifikován na jedenáctém místě, Fin závod po havárii nedokončil.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 W.Buller  Carlin
29:49.526 
2.
 C.Daly  Lotus GP
+ 8.577 
3.
 P.Niederhauser  Jenzer Motorsport
+ 30.017 
4.
 T.Ellinas  Marussia Manor Racing
+ 37.529 
5.
 R.Visoiu  Jenzer Motorsport
+ 52.038 
6.
 A.Félix da Costa  Carlin
+ 1:03.722 
7.
 K.Ceccon  Ocean Racing Technology
+ 1:05.954 
8.
 F.Gamberini  Atech CRS Grand Prix
+ 1:06.482 
9.
 F.Machado  Marussia Manor Racing
+ 1:07.321 
10.
 A.Brundle  Carlin
+ 1:20.941 
11.
 M.Evans  MW Arden
+ 1:22.894 
12.
 F.Regalía  Jenzer Motorsport
+ 1:23.503 
13.
 K.Sakurai  Status Grand Prix
+ 1:24.283 
14.
 T.Pál Kiss  Atech CRS Grand Prix
+ 1:28.143 
15.
 R.Cregan  Ocean Racing Technology
+ 1:44.079 
16.
 G.Venturini  Trident Racing
+ 1:52.403 
17.
 E.Ringel  Atech CRS Grand Prix
+ 1:54.151 
18.
 M.Laine  MW Arden
+ 1 kolo 
19.
 A.Spavone  Trident Racing
+ 1 kolo 
 
 D.Suranovič  Marussia Manor Racing
+ 2 kola 
 
 V.Piria  Trident Racing
+ 2 kola 
 
 D.Abt  Lotus GP
+ 3 kola 
 
 M.Stöckinger  Status Grand Prix
+ 3 kola 
 
 A.Vainio  Lotus GP
+ 3 kola 
 
 A.Powell  Status Grand Prix
+ 5 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Tio Ellinas (Marussia Manor Racing) - 1:59.829

Průběžné pořadí po osmi závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 M.Evans  MW Arden
100 
2.
 A.Vainio  Lotus GP
89 
3.
 A.Félix da Costa  Carlin
58 
4.
 D.Abt  Lotus GP
54 
5.
 P.Niederhauser  Jenzer Motorsport
50 
6.
 T.Ellinas  Marussia Manor Racing
47 
7.
 C.Daly  Lotus GP
45 
8.
 K.Ceccon  Ocean Racing Technology
43 
9.
 M.Laine  MW Arden
42 
10.
 M.Stöckinger  Status Grand Prix
39 
11.
 D.Fumanelli  MW Arden
35 
12.
 R.Visoiu  Jenzer Motorsport
22 
13.
 T.Pál Kiss  Atech CRS Grand Prix
20 
14.
 W.Buller  Carlin
16 
15.
 A.Brundle  Carlin
16.
 F.Gamberini  Atech CRS Grand Prix

Bodovací systém GP3:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)