Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Mercedesy opět dominují. Nejrychlejší Hamilton

Mercedesy opět dominují. Nejrychlejší Hamilton

Velká cena Rakouska - 2. trénink

2. trénink začína ve 14.00. Rušno je v garážích Sauberu, Mercedesu a Caterhamu. V prvním tréninku Sutila zradilo turbo od Ferrari, Rosberga chlazení ERS a Ericssonův vůz měl problémy s elektrickým systémem. Všichni tři se ale rychle vydali na trať dohánět ztracený čas. Trénink jezdci začínají na opět na měkkých pneumatikách. Stinty na superměkkých přijdou na řadu o pár desítek minut později. Po prvních kolech se vedení ujal Jenson Button.

Jean-Eric Vergne jezdí s vědomím, že se možná na startu nedělního ztratí několik pozic. Extra sadu měkkých pneumatik, určenou speciálně pro první půlhodinu prvního tréninku využíval přibližně 30 minut a 30 sekund. Hrozí mu tedy penalizace. Stevardi však ještě neměli čas rozhodnout. Starosti svým mechanikům nadělali v prvním tréninku i jezdci Red Bullu. Oba opustili trať ve vysokých rychlostech a tým se obává menších škod na obou podvozcích.

Po čtvrthodině se vedení ujal Rosberg, o pár minut ho však vystřídal týmový kolega Hamilton a na druhé místo se dostal Valtteri Bottas.

Se Sauberem to opět nevypadá dobře. Hlavně Sutilův vůz vypadá při brzdění mimořádně nervózně a Němec s ním evidentně bojuje. Na první body to opět nevypadá.

 Jezdce nadále nejvíce trápí první zatáčka rakouského okruhu. Na jednotku ji zvládají pouze vozy Mercedesu a většinou i Fernando Alonso. Po první půlhodině vedl Hamilton před Rosbergem, Bottasem, Alonsem a Massou. Nejlepší čas má hodnotu 1:10.460. Jezdci pomalu přecházejí na červenou směs pneumatik.

Okruh je nadále velice kluzký a těžké chvíle si prožili Grosjean, Kvjat i Bianchi. Všechny monoposty zůstaly celé, ale Grosjeanovi se chování jeho monopostu vůbec nezamlouvá. Ve 14:38 překonává hranici minuty a 10 sekund Lewis Hamilton. Na čerstvých superměkkých pneumatikách dosáhl času 1:09.652. Druhý Rosberg a Alonso se díky červeným pneumatikám vrací do první trojky. Svému podvozku dal tentokrát zabrat Kevin Magnussen. Mechanici McLarenu se mu za široký průjezd zatáčky číslo 1 nepoděkují.

Kdo si koupil lístky na tribuny s výhledem na poslední či první zatáčku jistě neprohloupil. Většina jezdců má v těchto dvou zatáčkách velké problémy s hledáním limitů svých vozů. Problémy Lotusu během dlouhých brzdění potvrzuje i Pastor Maldonado. Oba černo-zlaté monoposty se často dostávají mimo trať, ani jim tato trať evidentně nesedí. 40 minut před koncem tréninku ohlásil Nico Hülkenberg svému týmu problémy s aerodynamikou. Na vině je pravděpodobně zadní křídlo.

McLaren nastoupil s novým aerodynamickým balíkem, přičemž například upustil od svého masivního předního křídla a úprav se dočkala i podlaha. Její odolnost už vyzkoušel Kevin Magnussen a Button nyní osazenstvo McLarenu dorazil hláškou do vysílačky: "Kluci, je to zpátky. Stejný problém jako před dvěma týdny."

Buttonův oznam je nejspíš třeba přeložit jako opětovné problémy s extrémně rychlým opotřebením zadních superměkkých pneumatik, které McLaren trápilo i v Kanadě. Své pneumatiky necelou půl hodinu před koncem ždímá i Lewis Hamilton, ale ten má už za sebou slušnou porci kol.

20 minut před koncem tréninku se objevují nějaké problémy s pohonným ústrojím vozu Sebastiana Vettela. Sutil a Grosjean už mají problémy i v zatáčce číslo 8. Na trať se vydávají všechny monoposty, aby na pogumované trati vyzkoušely ještě pár středně dlouhých stintů.

Ještě před koncem tréninku zhodnotil Alonso formu Ferrari: "Rychlost je OK, jsme na tom velmi dobře… Pokud tedy nepočítám mercedesy."

 Ředitelství závodu se nelíbí, jak jezdci využívají výběhovou zónu osmé zatáčky. Po tréninku bude jezdce informovat o nových opatřeních.
Nejlepší časy se vzhledem k dlouhým stintům v druhé půlce tréninku již neměnily. Na vrcholu tabulky zůstal Hamiltonův čas 1:09.652. Pod 1:10.000 se dostal i jeho kolega Nico Rosberg. Mezi Mercedes a jeho zákazníky se opět dostal Fernando Alonso, následovaný dvojicí jezdců Williamsu.

 

# Jezdec Tým Čas Odstup Kola
01 L. Hamilton Mercedes 1:09.524   37
02 N. Rosberg Mercedes 1:09.919 0.377 50
03 F. Alonso Ferrari 1:10.470 0.928 40
04 V. Bottas Williams 1:10.519 0.977 44
05 F. Massa Williams 1:10.521 0.979 39
06 S. Vettel Red Bull 1:10.807 1.265 39
07 J. Button McLaren 1:10.813 1.271 44
08 D. Ricciardo Red Bull 1:10.920 1.378 36
09 K. Magnussen McLaren 1:10.936 1.394 45
10 J. Vergne Toro Rosso 1:10.972 1.430 39
11 K. Raikkonen Ferrari 1:10.974 1.432 45
12 D. Kvyat Toro Rosso 1:11.261 1.719 45
13 S. Perez Force India 1:11.296 1.754 36
14 E. Gutierrez Sauber 1:11.491 1.949 42
15 P. Maldonado Lotus 1:11.765 2.223 30
16 A. Sutil Sauber 1:11.806 2.264 42
17 N. Hulkenberg Force India 1:11.935 2.393 39
18 M. Chilton Marussia 1:12.229 2.687 43
19 R. Grosjean Lotus 1:12.262 2.720 46
20 J. Bianchi Marussia 1:12.279 3.737 36
21 K. Kobayashi Caterham 1:12.937 3.395 24
22 M. Ericsson Caterham 1:13.596 4.054 48