Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Mercedesy opět dominují. Nejrychlejší Hamilton

Mercedesy opět dominují. Nejrychlejší Hamilton

Velká cena Rakouska - 2. trénink

2. trénink začína ve 14.00. Rušno je v garážích Sauberu, Mercedesu a Caterhamu. V prvním tréninku Sutila zradilo turbo od Ferrari, Rosberga chlazení ERS a Ericssonův vůz měl problémy s elektrickým systémem. Všichni tři se ale rychle vydali na trať dohánět ztracený čas. Trénink jezdci začínají na opět na měkkých pneumatikách. Stinty na superměkkých přijdou na řadu o pár desítek minut později. Po prvních kolech se vedení ujal Jenson Button.

Jean-Eric Vergne jezdí s vědomím, že se možná na startu nedělního ztratí několik pozic. Extra sadu měkkých pneumatik, určenou speciálně pro první půlhodinu prvního tréninku využíval přibližně 30 minut a 30 sekund. Hrozí mu tedy penalizace. Stevardi však ještě neměli čas rozhodnout. Starosti svým mechanikům nadělali v prvním tréninku i jezdci Red Bullu. Oba opustili trať ve vysokých rychlostech a tým se obává menších škod na obou podvozcích.

Po čtvrthodině se vedení ujal Rosberg, o pár minut ho však vystřídal týmový kolega Hamilton a na druhé místo se dostal Valtteri Bottas.

Se Sauberem to opět nevypadá dobře. Hlavně Sutilův vůz vypadá při brzdění mimořádně nervózně a Němec s ním evidentně bojuje. Na první body to opět nevypadá.

 Jezdce nadále nejvíce trápí první zatáčka rakouského okruhu. Na jednotku ji zvládají pouze vozy Mercedesu a většinou i Fernando Alonso. Po první půlhodině vedl Hamilton před Rosbergem, Bottasem, Alonsem a Massou. Nejlepší čas má hodnotu 1:10.460. Jezdci pomalu přecházejí na červenou směs pneumatik.

Okruh je nadále velice kluzký a těžké chvíle si prožili Grosjean, Kvjat i Bianchi. Všechny monoposty zůstaly celé, ale Grosjeanovi se chování jeho monopostu vůbec nezamlouvá. Ve 14:38 překonává hranici minuty a 10 sekund Lewis Hamilton. Na čerstvých superměkkých pneumatikách dosáhl času 1:09.652. Druhý Rosberg a Alonso se díky červeným pneumatikám vrací do první trojky. Svému podvozku dal tentokrát zabrat Kevin Magnussen. Mechanici McLarenu se mu za široký průjezd zatáčky číslo 1 nepoděkují.

Kdo si koupil lístky na tribuny s výhledem na poslední či první zatáčku jistě neprohloupil. Většina jezdců má v těchto dvou zatáčkách velké problémy s hledáním limitů svých vozů. Problémy Lotusu během dlouhých brzdění potvrzuje i Pastor Maldonado. Oba černo-zlaté monoposty se často dostávají mimo trať, ani jim tato trať evidentně nesedí. 40 minut před koncem tréninku ohlásil Nico Hülkenberg svému týmu problémy s aerodynamikou. Na vině je pravděpodobně zadní křídlo.

McLaren nastoupil s novým aerodynamickým balíkem, přičemž například upustil od svého masivního předního křídla a úprav se dočkala i podlaha. Její odolnost už vyzkoušel Kevin Magnussen a Button nyní osazenstvo McLarenu dorazil hláškou do vysílačky: "Kluci, je to zpátky. Stejný problém jako před dvěma týdny."

Buttonův oznam je nejspíš třeba přeložit jako opětovné problémy s extrémně rychlým opotřebením zadních superměkkých pneumatik, které McLaren trápilo i v Kanadě. Své pneumatiky necelou půl hodinu před koncem ždímá i Lewis Hamilton, ale ten má už za sebou slušnou porci kol.

20 minut před koncem tréninku se objevují nějaké problémy s pohonným ústrojím vozu Sebastiana Vettela. Sutil a Grosjean už mají problémy i v zatáčce číslo 8. Na trať se vydávají všechny monoposty, aby na pogumované trati vyzkoušely ještě pár středně dlouhých stintů.

Ještě před koncem tréninku zhodnotil Alonso formu Ferrari: "Rychlost je OK, jsme na tom velmi dobře… Pokud tedy nepočítám mercedesy."

 Ředitelství závodu se nelíbí, jak jezdci využívají výběhovou zónu osmé zatáčky. Po tréninku bude jezdce informovat o nových opatřeních.
Nejlepší časy se vzhledem k dlouhým stintům v druhé půlce tréninku již neměnily. Na vrcholu tabulky zůstal Hamiltonův čas 1:09.652. Pod 1:10.000 se dostal i jeho kolega Nico Rosberg. Mezi Mercedes a jeho zákazníky se opět dostal Fernando Alonso, následovaný dvojicí jezdců Williamsu.

 

# Jezdec Tým Čas Odstup Kola
01 L. Hamilton Mercedes 1:09.524   37
02 N. Rosberg Mercedes 1:09.919 0.377 50
03 F. Alonso Ferrari 1:10.470 0.928 40
04 V. Bottas Williams 1:10.519 0.977 44
05 F. Massa Williams 1:10.521 0.979 39
06 S. Vettel Red Bull 1:10.807 1.265 39
07 J. Button McLaren 1:10.813 1.271 44
08 D. Ricciardo Red Bull 1:10.920 1.378 36
09 K. Magnussen McLaren 1:10.936 1.394 45
10 J. Vergne Toro Rosso 1:10.972 1.430 39
11 K. Raikkonen Ferrari 1:10.974 1.432 45
12 D. Kvyat Toro Rosso 1:11.261 1.719 45
13 S. Perez Force India 1:11.296 1.754 36
14 E. Gutierrez Sauber 1:11.491 1.949 42
15 P. Maldonado Lotus 1:11.765 2.223 30
16 A. Sutil Sauber 1:11.806 2.264 42
17 N. Hulkenberg Force India 1:11.935 2.393 39
18 M. Chilton Marussia 1:12.229 2.687 43
19 R. Grosjean Lotus 1:12.262 2.720 46
20 J. Bianchi Marussia 1:12.279 3.737 36
21 K. Kobayashi Caterham 1:12.937 3.395 24
22 M. Ericsson Caterham 1:13.596 4.054 48