Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Tilke: Na okruhu v Soči není třeba nic měnit

Tilke: Na okruhu v Soči není třeba nic měnit

Málo akce na trati nejde na účet německého architekta.

Dvorní architekt Formule 1 Herman Tilke je se svým nejnovějším dílem spokojený a neplánuje žádné dodatečné úpravy. Řeč je samozřejmě o závodním okruhu v Soči a první Velké ceně Ruska, jíž chybělo více akce na trati.

Vybavení okruhu je nepochybně prvotřídní a letovisko na pobřeží Černého moře učarovalo nejednomu z jezdců, diváci na tribunách však sledovali jeden z nejméně vzrušujících závodů celé sezóny. Po úvodních kolech se toho už na trati mnoho nedělo a pozornost se soustředila především na Nica Rosberga, který však nakonec většinu silných soupeřů předjel během jejich zastávek u mechaniků. Podle německého architekta to ale nemělo nic společného s profilem tratě vedoucí mezi stadiony Zimních olympijských her 2014.

"V prvních kolech jsme viděli množství předjížděcích manévrů, ale pak se jezdci seřadili od nejrychlejších po nejpomalejších," řekl Tilke. "Nico byl skvělý a z posledního místa se dostal až na druhé a uprostřed pole došlo k dalším předjížděcím manévrům, ale pokud se rychlejší jezdci dostanou před pomalejších, tak se toho už samozřejmě mnoho nestane."

Kritiku po skončení velké ceny žalo hlavně Pirelli, které dovezlo příliš tvrdé směsi pneumatik a jezdci si tak vystačili s jedinou zastávkou v boxech. Tilke však opatrnosti italského výrobce pneumatik rozumí.

"Myslím, že Pirelli bylo trochu konzervativní, protože se báli nové trati. Doufejme, že příští rok vyzkouší jinou strategii, ale nesmíme zapomínat na to, že tu všichni jezdili poprvé a nikdo nechtěl riskovat závod s pěti zastávkami v boxech."