Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Renault určitě smaže ztrátu na Mercedes

Renault určitě smaže ztrátu na Mercedes

Je to jen otázkou času.

V nedávné době jsme hodně poslouchali a četli o potřebě upravit motorová pravidla a pomoct výrobcům motorů dohnat Mercedes. Ty však přicházejí především ze strany Red Bull Racingu, kterému se loni protrhla čtyřletá šňůra mistrovských titulů. Renault Sport F1 podle slov jeho ředitele změny nechce a nepotřebuje.

"Já jsem nikdy neřekl, že potřebujeme změnu pravidel, aby nám pomohla dohnat konkurenci," řekl Cyril Abiteboul, nejspíš narážející na slova Christiana Hornera, který již přišel s několika návrhy na úpravy pravidel v neprospěch Mercedesu nebo v zájmu dorovnání motorů. "Věříme, že neexistuje žádný důvod, proč bychom Mercedes nemohli dohnat. Jsem přesvědčen, že je to jen otázkou času.

V určitém bodě Mercedes narazí na zákon klesajících výnosů a po něm to čeká i Ferrari. Tento zákon nám je pomůže dohnat. Neříkám, že budeme jenom čekat na chvíli, kdy narazí na limity. Jsme ale jednoznačně pozadu, potřebujeme vyvíjet rychleji a v tom nám pomůže tenhle zákon. Stane se to. Musíme být trpěliví, ale také musíme sestavit plán, abychom co nejdříve ukončili období, které je pro partnerství Red Bull-Renault hodně náročné."

Mnoho obav pramení ze žetonového systému, kterým FIA postupně zmrazuje vývoj pohonných jednotek. Pokud se nic nezmění, tak se po roce 2017 již nebude dát pohnout s 35 procenty komponentů pohonné jednotky a na konci roku 2018 to má být až 95 procent a motoráři dostanou každý rok na vývoj méně žetonů než rok předtím. Nejbližší 2 roky tak mohou do značné míry rozhodnout o postavení automobilek až do roku 2020, kdy má podle plánu přijít k dalšímu restartu. Továrna ve Viry-Châtillon je však momentálně víc limitována financemi. Má pouze dva zákazníky a ani na jednom z vozů dostatek reklamy na to, aby Abiteboul mohl vedení automobilky požádat o zvýšení rozpočtu.

"Je jasné, že potřebujeme co nejlepší strategii pro příští dva roky a dokonalou spolupráci se všemi zapojenými subjekty, abychom naše žetony využili co nejlépe. Nyní nám ještě nějaké žetony zůstaly, víc než ostatním výrobcům, takže je teď potřebujeme dobře použít a poměrně hodně jich dostaneme i příští rok.

Máme prakticky úplně jiný motor než loni a použili jsme pouze 20 žetonů, takže žetonů je ještě dostatek i na velké změny. Nyní nás zdroje omezují více než žetony, protože použití každého z nich je dost drahé. Jedna z věcí, na kterou si musíme dávat velký pozor je fakt, že nikdo negarantuje, že použitím žetonu něco získáte. Proto je musíme používat co nejrozumněji.

Toto není závod v utrácení žetonů a z mého úhlu pohledu není cílem utrácet žetony, ale zlepšovat časy na kolo. Proto musíme být rozvážní, nereagovat přehnaně a sestavit plán, který nebude zahrnovat pouze tento, ale také příští rok a rok 2017. Deficit, jaký jsme měli loni na Mercedes, se nedá dohnat za jednu zimu."

Po závodě v Malajsii si byl Abiteboul jistý, že ještě dokáží víc dostat i ze současné konfigurace motoru. Problém s jízdními vlastnostmi, na které se Red Bull a Toro Rosso stěžovaly v Melbourne, byl v Malajsii vyřešen jenom na přibližně 60 procent.