Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Symonds: Loni jsme na tom byli lépe

Symonds: Loni jsme na tom byli lépe

Loni chyběla troška štěstí, letos by už ani ta nepomohla.

Williams je i po monackém zklamání dobře opevněn na třetím místě Poháru konstruktérů, bodový odstup od zbytku pole ho může těšit, není však spokojen se svou ztrátou na dva nejlepší týmy. Loni tradiční britský tým z Grove doufal, že by po jednom ze zakopnutí Mercedesu mohl opět slavit vítězství, ale nepodařilo se mu to a letos jeho šance prudce klesly, protože nepolapitelné je najednou také Ferrari.

"Zda jsme schopni vyhrát závod? Ne, nejsme," přiznal Pat Symonds, technický ředitel Williamsu. "Jeden z týmů je daleko před námi a druhý dokáže posbírat všechny nejlepší drobky. Loni jsme měli větší šanci na vítězství, ale všech tří příležitostí nabídnutých Mercedesem se chytil Red Bull. Přitom to mohl klidně být Williams.

Nejsme spokojeni s touto pozicí, chceme závodit vpředu a bojovat o vítězství. Kolem toho jsme vystavěli celou naši dlouhodobou strategii. Úspěch nepřichází náhodně. Není to o tom skočit do závodů a čekat, co se stane. Máme své plány a věřím ve zlepšení, se kterým přijdou i vítězství."

Při tak masivní ztrátě na Mercedes a faktu, že během prvních šesti velkých cen nezískali ani jedno pódium, se už plány na sbírání vavřínů týkají spíše roku 2016. Williams však stále může zabojovat proti Ferrari a ze čtvrtého místa na něj může zaútočit Red Bull, takže vývoj FW37 pokračuje na plné obrátky a jeden velký balík vylepšení bude nasazen již za tři týdny v Rakousku.

"Do Kanady dovezeme pár dílů, které by nám měly pomoci v různých oblastech a v Rakousku pak nasadíme velký balík," prozradil Rob Smedley, šéf výkonnosti vozů. "Nebudu zacházet do detailů, ale bude to důležitý krok. Už se nemůžu dočkat. Pak budeme ve vývoji vozu pokračovat konstantním tempem.

Trať v Rakousku našemu vozu skvěle sedí, což se ukázalo už loni, když jsme s malou pomocí od Mercedesu obsadili první řadu na startu. I v Kanadě jsme byli velmi rychlí, ale vyskytly se problémy s technikou a Felipe měl nehodu."