Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Proč se Mercedes vrátil na mokrou trať?

Proč se Mercedes vrátil na mokrou trať?

Podle plánu měl ještě trénovat starty.

Když po půl hodině druhého tréninku dopadly na montrealský asfalt první dešťové kapky, mysleli jsme si, že trénink prakticky skončil. Týmy nerady pouštějí jezdce na mokrou trať, jelikož mokrá trať znemožňuje práci na nastavení vozů a zároveň závratně stoupá riziko havárie a vážného poškození vozu. Diváky u obrazovek a především na nekrytých tribunách Okruhu Gillese Villeneuvea však překvapil Mercedes, který na trať vrátil oba své vozy. Doplatil na to však havárií Lewise Hamiltona, jehož monopost zůstal zapíchnutý do bariér na konci bezpečnostní zóny vedle Vlásenky. Proč se Mercedes rozhodl pokračovat i v sílícím dešti?

"Takhle jsme si to nepředstavovali," přiznal technický ředitel Paddy Lowe. "Prostě jsme chceli vyzkoušet pár startů, to normálně děláme ve druhém tréninku. Během suché části jsme na to ale neměli čas, museli jsme spěchat s jinými věcmi. Chtěli jsme to udělat dříve, než bude na trati příliš mnoho vody. Chtěli jsme vyzkoušet alespoň dva nebo tři starty. Bohužel, podmínky se zhoršily rychleji, než jsme předpokládali a Lewis na to nešťastně doplatil. Ale do zítřka si s tím poradíme."

Hamilton byl nejrychlejší v obou trénincích, ale jeho přípravu kromě havárie na mokré trati přerušily ještě další dva smyky. V prvním tréninku svůj monopost otočil uprostřed Vlásenky, ve druhém nezvládl nájezd do poslední šikany a jeho vůz musel nepěkně přeskákat přes obrubníky.

"Udělal jsem pár chyb," přiznal britský pilot. "Příliš jsem na to tlačil a přejel jsem přes obrubníky poslední šikany a k tomu ještě to, co se stalo na konci. Podíval jsem se na záznam, nejel jsem nijak rychle, ale při vjezdu do desáté zatáčky to bylo jako na ledě a vyjel jsem z dráhy. Vrátit se na trať možná nebyl nejlepší nápad, ale beztak pršelo až do konce tréninku, takže jsem vlastně o nic nepřišel. Jsem v pořádku a na voze se poškodilo pouze přední křídlo, a to není konec světa."

Smyk ve Vlásence v prvním tréninku prý způsobila elektronická řídicí jednotka: "Jel jsem tam normálně, ale ECU zablokovala zadní kola a už jsem to nedokázal vyrovnat. Byl to technický problém, který jsme již stihli odstranit, ne moje chyba."