Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Hamilton se víc bál o vůz než o pole position

Hamilton se víc bál o vůz než o pole position

Rosberg neměl co ztratit.

Z první řady zítra odstartují dva jezdci, kteří pokazili své finální kolo. Řeč je samozřejmě o Lewisu Hamiltonovi a Nicu Rosbergovi. Po prvních rychlých kolech v Q3 byl na nejvyšším místě tabulky Rosberg, ale po druhých pokusech ho tam vystřídal Hamilton. Poslední kola na pomalu osychající trati měla rozhodnout, ale úřadující mistr světa to své pokazil hned v první zatáčce.

"Byl jsem nadšen časem mého předchozího o kola, a tak jsem se rozhodl na to zatlačit ještě o trochu víc. Skončilo to zablokovanými koly," vysvětlil Hamilton. "O ztrátu pole position jsem se ani moc neobával, v první řadě jsem se snažil udržet vůz v chodu a dělat co potřeboval. To bylo pro mě v tu chvíli nejdůležitější. Nevím, jestli jsem neměl zařazený ještě sedmý převodový stupeň, vůz se nějaký čas klouzal dozadu a pak zůstal stát. Proto jsem se nejprve musel starat o vůz, ale pak mě samozřejmě napadlo něco jako: "Tak teď jsem o to asi přišel."

Hamilton však o kvalifikační vítězství nepřišel, získal již 45. pole position v kariéře, čímž se vyrovnal Sebastianu Vettelovi. Před ním zůstávají pouze legendy Ayrton Senna (65) a Michael Schumacher (68). Pomohla mu chyba Nica Rosberga, který v prvních dvou sektorech zajel časy podobné Hamiltonovu nejlepšímu, ale nezvládl poslední zatáčku a vůz zaparkoval v štěrkovém kačírku.

"Byli jsme na tom podobně, tak jsem se rozhodl riskovat a nejspíš jsem to přehnal," přiznal Rosberg po kvalifikaci. "Ale nešlo nic udělat jinak, chyběly mi dvě desetiny a před poslední zatáčkou jsem se zlepšil akorát o ty dvě desetiny. Je to frustrující, ale musel jsem to zkusit. Bohužel, přehnal jsem to.