Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Budou soukromé týmy opět používat staré motory?

Budou soukromé týmy opět používat staré motory?

Manoru by to nevadilo.

V pondělí se setká Strategická skupina F1 a na programu bude mít i diskuzi na téma používání rok staré specifikace motorů.

Původním záměrem technických pravidel pro současnou generaci pohonných jednotek bylo, aby všechny týmy zásobovány jedním výrobcem dostávaly absolutně stejné jednotky. Pak se však objevila díra v předpisech umožňující vylepšování motorů i během sezóny a situace se začala komplikovat, protože stejná díra nechává týmy používat různě staré specifikace motoru. Manor se dokonce s Ferrari dohodl na dodávce loňské specifikace PJ, prý kvůli tomu, že výborně pasuje do jeho letošního vozu, který je jen upravenou verzí loňského MR03.

Díra byla během sezóny preventivně ucpaná, ale s velkou pravděpodobností se zase otevře, aby měla konkurence více příležitostí dohnat výborné PJ Mercedesu. Dodávání rok staré specifikace, nebo verze ze začátku nové sezóny, by mohlo být součástí dohody o snížení cen pohonných jednotek. Ty nyní údajně týmy stojí 20 až 28 milionů eur na sezonu, zatímco do roku 2013 byly nezávislé týmy zvyklé nakupovat motory V8 se zmraženým vývojem za necelých 10 mil. eur na sezónu.

"Mohlo by to tak být," potvrdil Autosportu Bob Fernley, zástupce šéfa Force India.

Autosport dále spekuluje, že Manor by byl příští sezónu zcela spokojen i s letošními motory Mercedesu a úprava by v určitém směru usnadnila jednání Red Bullu s Mercedesem a Ferrari, protože by mu stačily i nevylepšované pohonné jednotky a byl by s nimi konkurenceschopnější než poslední dva roky s Renaultem.

V jiném rozhovoru Fernley řekl, že hrozba zákaznických vozů je prozatím zažehnána, protože soukromé týmy se pomalu vzpamatovávají ze šoku, kterým byla sezóna 2014, během níž zkrachoval Caterham a téměř i Marussia/Manor.

"Zákaznické vozy měly být způsobem, jak se vyrovnat se ztrátou několika soukromých týmů. Momentálně je však situace poměrně stabilní, ale ještě stále potřebujeme napravit finance F1 a zlepšit jejich rozdělování. Ale jsme daleko od čehokoliv jako zavedení zákaznických vozů. Myslím, že se nad tím už neuvažuje. Bylo by pohromou vydat se touto cestou."