Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Kam se poděla rychlost Mercedesu?

Kam se poděla rychlost Mercedesu?

Hamilton a Rosberg bezradní.

Lewis Hamilton a Nico Rosberg po kvalifikaci nevěděli vysvětlit, proč jsou Ferrari a Red Bull v Singapuru rychlejší.

Mercedes letos ve dvanácti závodech před Singapurem získal 21 z 24 míst v první startovní řadě, ale zítra jeho jezdci odstartují až z pátého a šestého místa. Od začátku sezóny 2014 to bude pouze druhý závod, do kterého ani jeden z vozů Mercedesu neodstartuje z první řady. Dosud jediným byla VC Rakouska 2014, kdy první řadu obsadil Williams. Zároveň je to letos poprvé, když pole position získal někdo jiný než jezdec Mercedesu. Ještě žádnému týmu se nepodařilo získat všechny pole position sezóny, Mercedes by byl první.

Zároveň skončila Hamiltonova šňůra kvalifikačních vítězství, kterou táhl už od květnové VC Monaka a v Singapuru mohl získat již osmou pole position v řadě, čímž by vyrovnal rekord Ayrtona Senny. O to víc jsou všichni překvapeni, že Hamilton a Rosberg dnes byli až o jeden a půl sekundy pomalejší než vítěz Sebastian Vettel.

"Opravdu se nám ještě nepodařilo zjistit, co je vlastně špatně," přiznal po kvalifikaci Hamilton. "Pneumatiky na našem voze z nějakého důvodu nepracují, jak by měly. Zahřejeme je stejně jako ostatní a v dalším kole je někdo o sekundu rychlejší…

Nico Rosberg také řekl, že nezná příčinu problému, pouze její důsledek - nevyhovující teplotu a následně slabou přilnavost pneumatik.

"Jednoznačně nám chybí přilnavost, ale neznáme příčinu. Kdybychom to věděli, tak by to už bylo odstraněno," řekl Rosberg. "Dělal jsem změny v nastavení. Velké změny a v každém směru a postupně jsem obešel celý kruh. Musíme dál pátrat, ale už nic nezměníme, takže našemu zítřejšímu výkonu to nepomůže."

Po problému s explodujícími pneumatikami v Belgii byly z bezpečnostních důvodů zavedeny poměrně přísné předpisy týkající se minimálního tlaku v pneumatikách i sklonu kol. Toto Wolff však tohle nové omezení nezmínil jako možnou příčinu problému.

"Nemyslím, že máme problém s rychlostí vozu, protože ta se nemůže zásadně zhoršit během dvou týdnů. Nadále máme dobrý motor i dostatek přítlaku, ale už od pátku to z nějakého důvodu nedokážeme využít," řekl šéf Mercedesu. "Musíme zachovat klid a zjistit, co se stalo. Ale hodně nás to překvapilo. Už druhý rok jsme na tom velmi dobře a nikdy jsme nešlápli vedle a tady jsme najednou o obrovský krok vzadu. Musíme koncentrovat své síly a učinit nápravu ještě před Suzukou."

Takže Mercedes nečeká, že by jeho piloti zítra bojovali o vítězství?

"Nikdy se nevzdáváme bez boje, ale nečekejte zázraky. Budeme startovat z pátého a šestého místa, naše dlouhé jízdy (v trénincích) nebyly moc dobré a na této trati se těžko předjíždí."

Niki Lauda rovnou odhadl, že Hamilton by zítra i s trochou štěstí mohl být přinejlepším třetí.