Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Rosberg doufá, že poslední motor vydrží

Rosberg doufá, že poslední motor vydrží

S výjimkou Monzy závodí celý rok pouze se třemi.

Nico Rosberg vyhrál v Mexiku i v Brazílii a sezónu by rád zakončil třetím vítězstvím, což by mu pomohlo udržet si dobrou náladu a odhodlání před čtvrtou sezónou po boku Lewise Hamiltona. Musí však doufat, že poslední z jeho motorů vydrží ještě jeden závod.

Statisticky jsou na tom Rosberg a Hamilton stejně, oba během sezóny použili čtyři motory. Ale pamatujeme si, že Rosbergovi se v Monze pokazil jeden zcela nový motor a ten už nebyl použit v žádném závodě. Rosberg tedy nutí tři motory vydržet 18 závodů a po Brazílii mu už prý zůstal pouze jediný funkční. Je tedy možné, že v trénincích bude jezdit co nejméně a s velkým omezením výkonu motoru, aby maximalizoval své šance ještě jednou v této sezóně spatřit šachovnicovou vlajku a zároveň se vyhnul penalizaci za výměnu. Boj o vítězství bude o to těžší.

"Už pár závodů to hraje docela významnou roli a obzvláště velkou nevýhodou to bude tady v Abú Zabí, na okruhu, kde potřebujete výkonný motor," řekl Rosberg. "V podstatě během celé sezóny využívám pouze tři motory. Nyní se budeme muset zaměřit na to, kolik tréninkových kol skutečně potřebuji na to, abych našel správný rytmus a nastavil vůz, protože už s ním musím zacházet v rukavičkách."

Na otázku, zda musí závodit s menším výkonem motoru, Němec neodpověděl. Naznačil však, že motor v kvalifikacích a závodech moc neomezuje a raději riskuje poruchu.

"To nevím. Nevím kolik, ale nějaký rozdíl tam je."