Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Horner o důvodu setrvání Red Bullu v F1

Horner o důvodu setrvání Red Bullu v F1

Odchod by byl příliš bolestivý, raději bude bojovat.

Christian Horner v Abú Zabí prozradil více o tom, jak se v létě rozhodovalo o budoucnosti Red Bull Racingu a Scuderie Toro Rosso a proč se hrozba odchodu nenaplní.

"Není tajemstvím, že Dietrich Mateschitz byl v létě značně rozčarovaný směrem, kterým se začala F1 ubírat," řekl Christian Horner.

"Za posledních 10 let asi nikdo nepodpořil Formuli 1 více než on s jeho dvěma týmy v závodech, velkou cenou v kalendáři, množstvím reklamy, kterou dělá Red Bull Formuli 1 po celém světě, programem pro mladé jezdce, investováním do mládeže a mladých talentů a asi více než 1500 zaměstnanci napříč různými týmy a trhy. Takže do F1 směřuje velmi velká část rozpočtu, který má společnost Red Bull vyhrazený na propagaci své značky a myslím, že během léta zde bylo velké znepokojení ze směřování tohoto sportu a toho, zda mu tyto investice dokáže vrátit.

Myslím, že nakonec rozhodlo právě to, že v sázce je už tak moc. Red Bull už investoval příliš mnoho (na to, aby mohl jen tak odejít) a chce vidět svůj tým opět na vrcholu. Nyní musíme přijmout pár výzev, aby se nám to podařilo."

Red Bull již označil příští rok za přechodný. To neznamená, že se přestane snažit, ale jelikož bude s vysokou pravděpodobností nadále používat motory Renault, a ten téměř nemá naději dohnat výkonnostní ztrátu na Mercedes a Ferrari během jedné zimy, velkolepý návrat bude mnohem pravděpodobnější v roku 2017, který by měl být první s novou generací rychlejších vozů. Horner kromě toho s nadějí čeká na 15. leden 2016, kdy by mělo být přijato několik změn v ceně a dostupnosti současných pohonných jednotek, nebo odsouhlasen vstup neutrálního dodavatele motorů.

"Myslím, že při současném rozložení sil v soutěži, která se začala točit kolem pohonných jednotek, to není snadné pro žádný z týmů, které nemají konkurenceschopný motor, takže pro nás bude rok 2016 přechodným rokem.

Pak snad přinesou ovoce změny, které se nyní snaží protlačit Jean Todt s promotérem (Berniem Ecclestonem). Výsledkem jejich snahy má být levnější a snadno dostupná pohonná jednotka. To by byla pozitivní změna pro každý nezávislý tým, ne jen pro Red Bull."