Grand magazín 15/2016 (17. – 29. září)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Výsledkový servis
Blancpain Endurance Cup (5/5); BGTS (9/10), Nürburgring
Na okruhu v německém pohoří Eifel se uskutečnil závěrečný vytrvalostní díl seriálu Blancpain GT Series. Zúčastnilo se jej celkem 54 zájemců: v hlavní kategorii soupeřilo 25 účastníků doprovázených 19 smíšenými posádky a deseti amatérskými.
Souboje o titul byly otevřené až do posledních chvil, nakonec však nedošlo ke změnám v pořadí kandidátů zmíněných Zde. Nejvíce zvratů se odehrálo především v první hodině závodu. Poslední hodinu naopak významněji ovlivnila déletrvající neutralizace.
Po startu patřila první dvě místa lamborghini týmu Grasser, po zastávkách vydrželo na čele pouze jediné. Napínavá situace byla v boji o titul, kdy v klasifikaci čtvrtá posádka týmu HTP Motorsport byla od 37. kola jízdou na čtvrtém místě na dosah překonání trápící se posádky stáje Garage 59. Pilotům mclarenu se možnost ovlivnit obranu vedoucí pozice rozplynula po jedné hodině, kdy se již dostali na dohled bodovaných míst. Šanci však nedokázali v HTP využít a tak se z titulů radovali Bell, Ledogar a jejich tým Garage 59.
Podrobnější popis závodu a výsledky naleznete Zde. Tiskovou zprávu českého týmu ISR naleznete Zde, příčiny nezdaru slovenské stáje ARC Bratislava naleznete Zde. Sestřih se nachází Zde.
Očekávané události
První říjnový víkend bude rozhodující ve dvou prestižních sériích gétéček. Pro některé jezdce bojující v obou sériích znamená nutnost výběru z účasti pouze v jedné z nich. Nejbolestnější rozhodnutí musel učinit Christopher Mies, jenž vede hodnocení obou níže zmíněných šampionátů. Zatímco německý pilot zvolil domácí mistrovství (v BSC jej zastoupí Frijns), Frederic Vervisch (v ADAC jej zastoupí Ortelli) dal přednost konkurenční sérii.
1. – 2. října - Blancpain Sprint Cup (5/5); BGTS (10/10), Barcelona
K závěrečnému podniku krátkých závodů SRO i celému seriálu Blancpain GT Series se chystá celkem 34 účastníků. Na hlavní kategorii připadá 27 vozů (včetně čtyř posádek v Silver cupu). V této třídě nastoupí dvojice audi českého týmu ISR, s číslem 75 s Filipem Salaquardou za volantem. Pět vozů je obsazeno smíšenými sestavami, ve třídě amatérů jsou dvě posádky.
V níže uvedené tabulce naleznete časy vysílání přímých přenosů na internetu a v televizi. Možnost sledování závodů a kvalifikace nabídne pořadatel na svých stránkách Zde. Eurosport a Digisport se věnují živě pouze hlavnímu závodu, kvalifikační závod nabízí pouze ze záznamu anebo v sestřihu.
Událost | Den | SRO | Eurosport 1 | Digisport 3 | Start |
Kvalifikace | Sobota | 15,15–16,40 | - | - |
-
|
Kvalifikační závod | Neděle | 09,00–10,30 | - | - |
09,10
|
Hlavní závod | Neděle | 13,25–15,25 | 14,00–15,25 | 14,00–15,25 |
14,05
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
30. září – 2. října- ADAC GT Masters (7/7), Hockenheimring
Závěrečného víkendu jubilejního ročníku německého mistrovství se zúčastní 25 vozů. Termínové kolize s dalšími GT šampionáty se projevily na řadě změn v zavedených sestavách, pouze částečně na počtu účastníků. Mezi ně patří rakouský Grasser Racing pouze s jedním vozem anebo tým Phoenix. Pouze jeden vůz nasadí Bonaldi, Car Collection se po absenci v Holandsku vrací s jedním audi. Kandidátů o tituly se změny nedotkly.
Nejlepší výchozí pozici má dvojice Mies/De Phillippi (146 bodů, Land, Audi) těsně následovaná piloty týmu Callaway Gounon/Keilwitz (144 bodů, Corvette). Již po sobotním závodě mohou být mimo hru příliš vzdálení David Jahn (116 bodů, Team 75 Bernhard, Porsche), obhájci titulu Asch/Ludwig (104 bodů, Zakspeed, Mercedes) anebo duo Renauer/Ragginger (98 bodů, Herberth, Porsche).
Závody lze sledovat pouze v jeho průběhu s malými časovými přesahy Zde, možnosti pozdějšího shlédnutí jsou omezené. Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Událost | Den | ADAC | Start |
První závod | Sobota | 13,15 – 14,15 |
13,13
|
Druhý závod | Neděle | 13,08 – 14,08 |
13,06
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
Nová zbraň z dílen německého Callaway se v nabité konkurenci německé série neztratila.
Foto: Tomáš Krejčík
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 14/2016 (20. srpna – 16. září) | |
Profil Blancpain Sprint Cup 2016 | |
Profil ADAC GT Masters 2016 | |
Profil Blancpain Endurance Cup 2016 | |
Profil 24 hodin ve Spa 2016 |
Zdroj: SRO, Digisport, ADAC, Formule