Novinky

  • 20.09.2019 Good Druhý trénink na VC Singapuru vyhrál Lewis Hamilton (Mercedes)

  • 20.09.2019 Bad Lewis Hamilton dostal pokutu 5000 eur za příliš chladné palivo

  • 20.09.2019 Good Úvodní trénink na VC Singapuru se stal kořistí Maxe Verstappena (Red Bull)

Facebook Instagram

Grand magazín 13/2017 (5. – 23. srpna)

Grand magazín 13/2017 (5. – 23. srpna)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

14. srpna
Nedlouho po skončení druhého podniku IGTC v rámci 24 hodin ve Spa se objevily úvahy o následujícím víkendu. Ten proběhne v polovině října na okruhu Laguna Seca, kde se uskuteční osmihodinový závod.

Prozatím svoji účast potvrdily především týmy s technikou nižších tříd. Jde o americké stáje GMG (2x GT3, 1x GT4, vždy Porsche), ANSA Motorsport (3x KTM GT4) anebo Racers Edge (2x GT4 Sin).

Úřadující šampion v Pirelli World Challenge, tým K-Pax (McLaren), účast zatím zvažuje. Britský výrobce však chce mít minimálně jeden vůz v hlavní kategorii. RealTime Racing reprezentující Acuru naznačil, že jeho účast bude záviset na podpoře výrobce.

Vedoucí značku v IGTC Audi může zastoupit tým Magnus s až dvěma vozy. V jednom z nich může být i posádka složená pouze z továrních jezdců.

Nyní třetí Porsche, které účast v IGTC přislíbilo kvůli možnosti startovat v hlavní kategorii ve 24 hodinách ve Spa, by měl zastupovat tým Wright Motorsports. V jeho kokpitu by se měl objevit úřadující šampion prvního ročníku Laurens Vanthoor.

Otazníky stále visí nad účastí Bentley, jenž je v současnosti na druhé příčce. Britského výrobce může reprezentovat čínský Absolute Racing. Doprava výbavy pro vytrvalostní závody z Asie je však dražší než při přesunu z Evropy v případě prozatím váhajícího britského M-Sportu.

Ve třídě smíšených posádek uvažují o účasti další stáje z PWC: Black Swan (Mercedes), Always Evolving (Nissan) anebo Flying Lizzard (Porsche).

Z účastníků tohoto seriálu naopak nemají zájem Cadillac anebo tým Boba Stallingse (Porsche).

Výsledkový servis

ADAC GT Masters (5/7), Nürburgring

Na pouhých 3,269 km okruhu Nürburgring se utkalo během dvou hodinu trvajících klání všech 28 stálých účastníků.

První závod

Vydařený Aschův (č. 26, Mücke, Mercedes) start z třetí příčky, při němž se posunul s Gounonem (č. 77, Callaway, Corvette) před chybujícího Stolze (č. 21, Zakspeed, Mercedes) a Jamineta (č. 17, Bernhard, Porsche), se stal základem pro pozdější triumf. Záhy však průběh závodu ovlivnily dvě neutralizace, jež zabraly velkou část času do zahájení povinných zastávek.

Poprvé se tak stalo po kolizi v první zatáčce odstartované Sylvestem (č. 20, Zakspeed, Mercedes). Na počínání mladého Dána doplatil vyřazením Salaquarda (č. 24, Mücke, Audi) a po chvíli i Renauer (č. 99, Herberth, Porsche). Velké štěstí měl Bachler (č. 36, Schütz, Porsche), do nějž narazilo neovladatelné Salaquardovo audi. Rakušan však pokračoval dál.

Podruhé vyrazil bezpečnostní vůz na dráhu po dvou incidentech. V zatáčce Warsteiner skončil Erhart (č. 9, Audi Academy) po hodinách v kačírku. O chvíli později roztočil v první zatáčce De Phillippi (č. 1, Land, Audi) Siedlera (č. 7, HB Racing, Lamborghini).

Po výměnách Auer (č. 26, Mücke, Mercedes) navázal na vedení Asche a vytvořil si více jak sedmivteřinový náskok. Časové výborně naplánovanou i zvládnutou zastávkou se posunul na druhé místo Ammerműller (č. 17, Bernhard, Porsche). Naopak Costa (č. 77, Callaway, Corvette) střídající druhého Gounona se vrátil až pátý. Zpočátku ještě čelil drtivému tlaku Van der Lindeho (č. 3, Aust, Audi).

Smolařem druhé části se stal MacDowall (č. 36, Schütz, Porsche). Britský pilot přebíral od dlouho na dráze setrvávajícího Bachlera vůz na sedmé příčce. Götz (č. 84, HTP, Mercedes) jej zdolal hladce v nájezdu do první zatáčky. Haase (č. 2, Land, Audi), následovaný rojem dalších soupeřů, se dobýváním osmého místa trápil deset kol. MacDowall se začal znovu propadat pořadím a v posledním kole odstavil vůz v boxech.

Výsledky závodu naleznete Zde. Sestřih závodu je Zde.

Druhý závod

Eng (č. 42, Schnitzer, BMW) se nenechal připravit o dopoledne vybojovanou nejlepší pozici na startu, přestože se mu výjezd z první zatáčky nepovedl. Za něj se prosmýkl z šestého místa Renauer (č. 99, Herberth, Porsche), ale ten byl potrestán za nesprávnou startovní pozici. Prodloužení přestávky o pět vteřin však nemělo vliv na stávající situaci, takže se za německým pilotem marně pokoušel probojovat zpět Van der Linde (č. 3, Aust, Audi).

Na vnitřní části první zatáčky inicioval z posledního místa startující Gassner (č. 22, MRS, Nissan) hromadnou kolizi, do níž bylo zapletena více jak čtvrtina pole. Pro neopatrného viníka havárie a Mapelliho (č. 7, HB Racing, Lamborghini) skončil závod okamžitě, Rogivue (č. 20, Zakspeed, Mercedes) a Götz (č. 84, HTP, Mercedes) se pouze doplazili do boxů. O další dvě kola později zde skončil i MacDowall (č. 36, Schütz, Porsche). Další tři účastníci bez větších následků pokračovali dál.

Po zastávkách vyjížděl Pommer (č. 3, Aust, Audi) po boku Catsburga (č. 42, Schnitzer, BMW). Komisařům se takové opuštění boxů nelíbilo, takže Nizozemec musel svoji vedoucí pozici bez boje přenechat německému jezdci. Navíc musel ve větší části závodu dávat pozor na číhajícího Schmidta (č. 2, Land, Audi).

Druhou část narušil výjezd bezpečnostního vozidla po dvou incidentech v krátkém rozmezí. Nejprve Gounon (č. 77, Callaway, Corvette) postrčil Müllera (č. 99, Herberth, Porsche), který skončil s poškozeným porsche v bariéře v Mercedes Areně. V první zatáčce následně odstavil vůz po poruše motoru Salaquarda (č. 24, Mücke, Audi).

Výsledky závodu jsou Zde. Sestřih závodu se nachází Zde.

Očekávané události

25. – 27. srpna - Blancpain Sprint Cup (4/5); BGTS (8/10), Hungaroring

Necelý měsíc po vrcholném podniku BGTS a bezmála dva měsíce po posledním sprintovém klání tohoto seriálu je zde další podnik. Na okruh poblíž Budapešti se chystá 32 účastníků (5 smíšených posádek, 1 amatérská, 26 v celkovém hodnocení včetně čtyř v Silver Cupu). Po nedávné havárii ve VLN nenasadí jedno ze svých BMW tým Rowe.

Přenos závodů a kvalifikace můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde). Časy vysílání naleznete v tabulce.

 Událost  Den  SRO  Start
 Kvalifikace  Sobota  09,25 – 10,50
-
 Kvalifikační závod  Sobota  15,35 – 17,05
15,45
 Hlavní závod  Neděle  13,35 – 15,35
14,15

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

15. – 17. září - ADAC GT Masters (6/7), Sachsenring

15. – 17. září - Blancpain Sprint Cup (5/5); BGTS (9/10), Nürburgring

22. – 24. září - ADAC GT Masters (7/7), Hockenheim

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 11/2017 (19. července – 4. srpna)
Profil Blancpain Sprint Cup
Profil Blancpain Endurance Cup
Profil Blancpain GT Series
Profil ADAC GT Masters
Představení závodu 24 hodin ve Spa

Komentáře ke článku