Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Grand magazín 8/2017 (11. května – 1. června)

Grand magazín 8/2017 (11. května – 1. června)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Výsledkový servis

Blancpain Endurance Cup (2/5); BGTS (4/10), Silverstone

Na okruh v Silverstone dorazilo celkem 55 soutěžících (32 vozů v celkovém hodnocení, 17 ve třídě smíšených posádek a 6 v amatérské kategorii). Ostrovní závod byl kromě zpřísněného posuzování incidentů ve znamení souboje lamborghini týmu Grasser s mercedesy.

Bortolotti (č. 63) nejprve překonal na startu Serrallese (č. 88, Akka ASP), jehož pozdější trest za ulitý start a kontakt stál i druhé místo. Francouzská stáj však využila neutralizace a vhodným načasováním dostala do vedení svoji druhou posádku (č. 90, Meadows/Mortara/Marciello).

I když Caldarelli (č. 63) podlehl Erikssonovi (č. 84, HTP), během poslední zastávky se díky lepší práci rakouských mechaniků ocitlo ve vedení znovu zelené lamborghini. Engelhart ustál tlak soupeřů, nejprve Marciella (č. 88) a později Buhka (č. 84).

Sestřih závodu je Zde. Výsledky a popis naleznete Zde.

19. – 21. května - ADAC GT Masters (2/7), Lausitzring

První závod

Třetímu Renauerovi (č. 99, Herberth, Porsche) se podařilo zdolat hned v úvodu Dontjeho (č. 48, HTP, Mercedes). Holandský pilot si oddychl pouze na chvíli během krátké neutralizace po střetu Salaquardy (č. 24, Mücke, Audi) s Bachlerem (č. 36, Schütz, Porsche). Následně musel čelit tlaku Bartha (č. 13, RWT), jenž ukončila až chyba pilota corvette.

Tento souboj umožnil odpoutání Stolze (č. 21, Zakspeed, Mercedes) a Renauera v čele až na devět vteřin. O změnu na špici se krátce po zahájení zastávek postaral Mies (č. 1, Land), jenž po výjezdu z boxů neměl své audi plně pod kontrolou. Se smýkajícím se vozem narazil do Stolze a oba skončili mimo dráhu.

I když se střídajícímu Ludwigovi podařilo snížit ztrátu, Muller si triumf vzít nenechal. Po zastávkách bylo na dráze k vidění spousta zajímavých soubojů a neméně kontaktů.

Výsledky závodu naleznete Zde, sestřih Zde.

Druhý závod

Bortolotti (č. 19, Grasser, Lamborghini) si pohlídal první místo vydobyté v kvalifikaci a spolu se střídajícím Compancem si udržovali až do odmávnutí šachovnicovým praporkem vedení. Za zádí jejich vozu se odehrávala bitva o další přední příčky.

Eng (č. 42, BMW, Schnitzer) se výborným startem posunul ze sedmé pozice na druhou. Střídající Collard však nejprve podlehl De Phillippimu (č. 1, Land, Audi) a v posledních minutách také Ineichenovi (č. 63, Grasser, Lamborghini) a Gounonovi (č. 77, Callaway, Corvette). Oba jezdci byli přitom zaměstnáni vzájemným soubojem. Francouzovi se staly osudné chyby v první zatáčce, které nemilosrdně trestali soupeři předjetím.

Výsledky se nachází Zde, sestřih Zde.

Očekávané události

2. – 4. června - Blancpain Sprint Cup (3/5); BGTS (5/10), Zolder

Krátké závody BGTS se třetím víkendem přehoupnou do své druhé poloviny. Do Belgie se chystá 33 účastníků (5 smíšených posádek, 28 v celkovém hodnocení včetně čtyř v Silver Cupu). Své aktivity přesunul do vytrvalostní části (s výjimkou 24 hodin ve Spa) jeden z účastníků této kategorie, tým Reiter Engineering.

Přenos závodů a kvalifikace můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde). Časy vysílání naleznete v tabulce.

 Událost  Den  SRO  Start
 Kvalifikace  Sobota  09,00–10,25
-
 Kvalifikační závod  Sobota  14,45–16,15
14,55
 Hlavní závod  Neděle  14,45–16,45
15,25

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

9. – 11. června - ADAC GT Masters (3/7), Red Bull Ring

23. – 24. června - Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/10), Paul Ricard

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 7/2017 (5. – 11. května)
Profil Blancpain Sprint Cup
Profil Blancpain Endurance Cup
Profil Blancpain GT Series
Profil ADAC GT Masters