Novinky

  • 17.09.2019 Good Sir Stirling Moss, vítěz 16 velkých cen a 4krát vicemistr světa F1, slaví 90. narozeniny

  • 16.09.2019 Neutral Audi vyjednává s managementem Roberta Kubici o jeho přestupu do DTM

  • 16.09.2019 Neutral Haas představil podobu vozu bez log bývalého titulárního partnera Rich Energy

Facebook Instagram

Grand magazín 11/2017 (22. června – 18. července)

Grand magazín 11/2017 (22. června – 18. července)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

29. června
Vedoucí SRO Stéphane Ratel chce docílit vyváženějšího obsazení tříd ve vytrvalostní části seriálu BGTS. V sérii, jež byla určena smíšeným a amatérským posádkám, získaly navrch profesionální sestavy. V nejednom případě mají tito soutěžící podporu výrobců.

Dle mínění francouzského podnikatele je pro tyto účastníky vhodnější loni založený Intercontinental GT Challenge. Tím by se uvolnil prostor pro návrat méně zkušených účastníků do nyní zaplněného mistrovství.

Čtyřdílný seriál složený z vytrvalostních podniků na různých kontinentech uvádí SRO ve svých materiálech spolu se Světovým pohárem GT jako sérii určenou pro výrobce. Francouz prozatím nesdělil podrobnosti, jak hodlá dosáhnout změny zájmu účastníků.

V nejbližších týdnech chce Ratel přinést další informace ke třetímu podniku IGTC, který se uskuteční na okruhu Laguna Seca. Již nyní naznačil zájem nejen amerických týmů, ale i tuctu účastníků z Evropy.

30. června
Také třetí ročník Světového poháru GT se uskuteční na městském okruhu v Makau. Po loňských potížích s výrazným zkrácením kvůli odstraňování nabouraného vozu amatérského pilota a korunovaci Vanthoora po nehodě belgického pilota byl zvažován přesun na jiný okruh (např. Paul Ricard).

Formát víkendu zůstane beze změn. Zapracováno bylo na bezpečnosti dráhy, rychlejším odstranění nepojízdných vozů a zkrácení startovní procedury při zastavení závodu. Klíčovou změnou jsou však požadavky na účastníky.

Dosud se mohli závodu zúčastnit piloti bez omezení, nyní bude vyhrazen pouze pro profesionální jezdce (platinoví a zlatí). Úbytek amatérů především v soukromých týmech má nahradit větší zájem výrobců. Ty má přimět k účasti v boji o Světový pohár GT zrušení dosavadního poplatku ve výši 30 000 euro. Naplnění 25místného roštu by mělo při nasazení dvou vozů dostačovat pro všechny zájemce.

Zkrátka nepřijdou ani amatéři, neboť se připravuje i Světový pohár GT pro smíšené posádky. Bližší podobnosti o termínu, okruhu a pořadateli zatím nejsou známy.

1. FIA GT World Cup v Macau

Foto: GCS

4. července
Po delším otálení potvrdilo Porsche účast v celém seriálu Intercontinental GT Challenge. Německý výrobce tímto krokem splní podmínku pro start vozu týmu Bernhard obsazeného profesionální posádkou ve 24 hodinách ve Spa. Tento závod je zároveň druhým podnikem této série.

Posádka Estre/Christensen/Vanthoor může nyní navázat na druhé místo týmu Competition Motorsport v Bathurstu. Jména týmů, jejichž prostřednictvím dostojí Porsche svým závazkům v Laguně Seca a v Sepangu, budou oznámena později. Na obou kontinentech má výrobce své zákazníky, jímž může poskytnout zkušené jezdce i techniky.

Výsledkový servis

Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/10), Paul Ricard

Ve Francii se v šest hodin trvajícím závodě utkalo celkem 58 účastníků. Čtyři amatérské a dvacet smíšených posádek doplnilo 34 soutěžících v celkovém hodnocení.

Všechny tři výjezdy bezpečnostního vozidla se uskutečnily během první třetiny závodu. Druhá neutralizace po necelé hodině po startu se zároveň postarala o rozdílné strategie. Následné kolize anebo neméně dramatická odstoupení se již odehrály s místními žlutými fázemi.

Potíže se nevyhýbaly ani účastníkům v čele. S nejméně problémy se potýkalo bentley týmu M-Sport pilotované trojicí Soucek, Soulet, Abril. Ti dokázali s přehledem dojet před posádkou ferrari týmu SMP Racing. Body do klasifikace vybojovala dokončením na sedmé příčce jedna z posádek týmu ISR ve složení Salaquarda, Schmid, Albuquerque.

Sestřih závodu si můžete prohlédnout Zde. Popis závodu a výsledky naleznete Zde.

Foto: Olivier Beroud/Vision Sport Agency

Očekávané události

21. – 23. července - ADAC GT Masters (4/7), Zandvoort

Poločas jedenáctého ročníku v německém mistrovství nastane během tohoto víkendu v Nizozemsku. Ke čtvrtému podniku se necelé tři desítky účastníků vydají na okruh Zandvoort.

 Událost  Den  ADAC  Start
 První závod  Sobota  13,45 – 14,45
13,40
 Druhý závod  Neděle  13,15 – 14,15
13,10

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

27. – 30. července - Blancpain Endurance (4/5); BGTS (6/10), 24 hodin ve Spa

Již za týden začíná 69. dějství podniku 24 hodin ve Spa. Vrcholnému podniku gétéček bude předcházet seriál článků věnovaný představení účastníků i bližšímu seznámení s podnikem. Nebude chybět ani zpravodajství z probíhajícího víkendu.

4. – 6. srpna - ADAC GT Masters (5/7), Nürburgring

25. – 27. srpna - Blancpain Sprint Cup (4/5); BGTS (7/10), Hungaroring

Doplňující odkazy:

 Popis
Odkaz
Grand magazín 10/2017 (9. – 21. června)
Profil Blancpain Sprint Cup
Profil Blancpain Endurance Cup
Profil Blancpain GT Series
Profil ADAC GT Masters

Komentáře ke článku