Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Velká cena Číny pohledem Pirelli

Velká cena Číny pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Číny – závod
druhý závod z dvaceti

Šanghaj, 7.– 9. dubna 2017
 
USYCHAJÍCÍ TRAŤ A BRZKÉ VYJETÍ SAFETY CARU ZAMÍCHALO TÝMOVÝMI STRATEGIEMI
 
LEWIS HAMILTON ZVÍTĚZIL Z POLE POSITION SE STRATEGIÍ DVOU ZASTÁVEK A S POUŽITÍM MĚKKÉ SMĚSI PO VĚTŠINU ZÁVODU

MAX VERSTAPPEN SE PROBOJOVAL Z 16. POZICE NA STARTOVNÍM ROŠTU NA KONEČNÉ TŘETÍ MÍSTO SE STRATEGIÍ DVOU ZASTÁVEK ZALOŽENÉ NA POUŽITÍ SUPERMĚKKÉ SMĚSI

Šanghaj, 9.dubna 2017 – Lewis Hamilton vyhrál na usychající trati, kde strategii zastávek ovlivnil režim virtuálního safety caru mezi druhým do čtvrtým kolem, následovaný vyjetím safety caru v úvodních kolech. Carlos Sainz, pilot stáje Toro Rosso, byl jediným pilotem, který odstartoval na hladkých pneumatikách. Ostatní jezdci začali na pneumatikách do přechodných podmínek a během prvních deseti kol přezuli na pneumatiky do sucha s různymi strategiemi použití měkkých a superměkkých směsí. Max Verstappen zvolil agresivnější strategii na superměkké směsi, aby se probojoval o 13 míst výše jízdou se spoustou akce. Po startu na vlhké trati již zůstalo sucho, nejrychlejší kolo závodu bylo o vice než čtyři vteřiny rychlejší než minulý rok. To byl větší rozdíl v čase na kolo oproti roku 2016, než jsme viděli v Austrálii, a to navzdory náročným podmínkám.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Týmy měly v průběhu Velké ceny omezené informace, které představovaly uplně nové podmínky třetí den po sobě. Tak museli reagovat na měnící se okolnosti. Navzdory zastávkám v boxem v režimu virtuálního safety caru, většina jezdců z čelních pozic zastavila dvakrát v průběhu závodu, což ukazuje na omezený stupeň opotřebení”.

Nejrychlejší časy dne podle směsí

  Přechodná Měkká Superměkká
první Hamilton 
2m 17.879s
Hamilton 
1m 35.378s
Raikkonen 
1m 36.003s
druhý Bottas
2m 19.113s
Vettel
1m 35.423s
Massa
1m 36.511s
třetí Ricciardo
2m 19.944s
Bottas
1m 35.849s
Perez
1m 36.531s

Nejdelší stint závodu

Přechodná Ric/Rai/Ver/Ham/Bot 4 kola
Měkká Ocon 40 kol
Superměkká Palmer 30 kol