Birdovi nevadil ani trest

e-prix Hong Kongu – 1. závod
Sam Bird se stal vítězem úvodního závodu čtvrtého ročníku šampionátu FIA Formula E. Na technické trati v Hong Kongu ho v cestě za triumfem nezastavila ani penalizace.
Kromě tohoto faktu se klání v čínském velkoměstě zapíše do historie i jedním nepříliš povznášejícím primátem. Vůbec poprvé byla totiž jízda Formule E zastavena červenými praporky. „Zasloužil se“ o to Lotterer, který hned v úvodním kole vrazil do bariéry a zablokoval dráhu.
Po startu spolu bojují Vergne (vlevo) a Heidfeld
Po půlhodinovém přerušení se znovu začínalo za safety carem. Výhodu pole position uplatnil Vergne, za něhož se zavěsil Bird. V pátém kole vzájemně kolidovali nejvěrší favorité Di Grassi a Buemi. Švýcar se pokoušel obhájce titulu podjet ve vlásence. Záměr se mu však nezdařil a nádavkem na Brazilcově voze poškodil zavěšení kol, takže ten musel předčasně měnit auto. V konečném účtování pak oba kohouti skončili mimo bodované pozice. Smůla potkala také Rosenqvista, jehož otočil nováček Filippi.
Na tento klinč doplatil jak Buemi (vlevo), tak Di Grassi
Ve dvacátém kole si Bird velmi pěkně připravil útok na Vergneho a ujal se vedení. Okamžitě se mu začal vzdalovat a k přesedání do druhého monopostu už zajížděl se solidním náskokem. Pitstop mu ale totálně nevyšel. Zazmatkoval, auto odstavil mimo vyhrazenou zónu a byl potrestán průjezdem boxovou uličkou. Ta je však v Hong Kongu postavena tak, že to velké zdržení pro něj nepředstavovalo a první místo si udržel i tak.
Dalším nešťastníkem, kterému se nepovedla zastávka, byl Abt. Jeho Audi se dlouho nedařilo rozpohybovat a tím přišel s největší pravděpodobností o pódiové umístění. To podědil jeho krajan Heidfeld.
Seriál pokračuje zítra druhým závodem v Hong Kongu. Jeho start je opět naplánován na 8 hodin našeho času.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
DS Virgin Racing | - | 43 | 25 | |
2. | ![]() |
Techeetah | +11,575 | 43 | 18+3 | |
3. | ![]() |
Mahindra Racing | +12,465 | 43 | 15 | |
4. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +15,324 | 43 | 12 | |
5. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | +17,205 | 43 | 10 | |
6. | ![]() |
MS+AD Andretti Formula E | +18,083 | 43 | 8 | |
7. | ![]() |
Mahindra Racing | +19,174 | 43 | 6 | |
8. | ![]() |
Venturi Formula E Team | +19,797 | 43 | 4 | |
9. | ![]() |
DS Virgin Racing | +20,904 | 43 | 2 | |
10. | ![]() |
Renault e.dams | +24,785 | 43 | 1 | |
11. | ![]() |
NIO Formula E Team | +25,500 | 43 | 0 | |
12. | ![]() |
Renault e.dams | +26,202 | 43 | 0 | |
13. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +34,871 | 43 | 0 | |
14. | ![]() |
Venturi Formula E Team | +35,752 | 43 | 0 | |
15. | ![]() |
MS+AD Andretti Formula E | +48,422 | 43 | 0 | |
16. | ![]() |
Techeetah | +59,073 | 43 | 0 | |
17. | ![]() |
NIO Formula E Team | -1 kolo | 42 | 0 | |
18. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | -1 kolo | 42 | 0 | |
19. | ![]() |
Dragon | -1 kolo | 42 | 0 | |
![]() |
Dragon | 34 | 0 |