Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Ferrari podezříváno ze spalování oleje… Opět!

Ferrari podezříváno ze spalování oleje… Opět!

Mercedes se obrátil na FIA

Když se tým nebo výrobce motoru oficiálně obrátí na FIA s otázkou, zda by to nebo tamto bylo legální, často je to jenom proto, aby ukázal prstem na konkurenci. Pokud je pak odpověď kladná, tak ví, že se musí pustit do kopírování, aby měl nejpozději příští rok totéž co konkurent. Pokud je záporná, má černé na bílém, že soupeřův vůz je nelegální. Přesně toto nyní udělal Mercedes a odpověď od ředitele závodů F1 byla záporná. Jelikož se věc týká spalování oleje, s nejvyšší pravděpodobností se nyní musí obávat inženýři Ferrari.

Mercedes Ferrari podezřívá, že si nová pravidla omezující spalování oleje ve prospěch výkonu vyložilo po svém, což může být i důvodem oné "kouřové clony", která se z garáže vyvalí vždy po prvním nastartování motoru z Maranella. V zákazu se totiž píše o motoru a není tam stoprocentně jasně uvedeno, zda se má týkat "motoru" ve smyslu pohonné jednotky nebo jeho spalovací části. Druhá možnost by nezakazovala spalování oleje v systému turbodmychadla.

Charliemu Whitingovi přišla z Brixworthu následující otázka: "S výjimkou transfomačních olejů v chladicích obvodech ERS a hydraulických olejů,jejichž spotřeba by měla být nulová, musejí všechny ostatní, a specificky ten v systému turbodmychadla, vyhovovat článku 20?"

V něm se píše, že výrobce může během jednoho závodního víkendu používat pouze jeden olej. Také jsou tam omezení týkající se jeho složení.

"Všechny oleje použité v motoru musejí vyhovovat článku 20 Technických pravidel F1. Turbodmychadlo je považováno za součást motoru," odepsal Whiting.

A Mercedes rovnou poslal i druhou otázku: "Pokud je odpověď na první otázku kladná, znamená to, že kombinovaná spotřeba všech olejů pohonné jednotky musí respektovat její omezení na hodnotu 0,6 litru na 100 kilometrů z TD/012-17 (technické direktivy z roku 2017, pozn. red)?"

Whitingova odpověď byla jednoslovná: "Ano."

Ve čtvrtek před startem prvního tréninku v Monaku bude jistě mnoho kamer otočeno směrem ke garáži Ferrari. Pokud se kouřová clona tentokrát neobjeví, bude to znamenat, že Mercedes udeřil na správném místě. Pokud ano, zřejmě minul.