Novinky

  • 19.06.2018 Neutral Od roku 2019 bude Red Bull používat motory Honda

  • 17.06.2018 Good Vítězi závodu 24 hodin Le Mans 2018 se stali Alonso, Buemi a Nakadžima (Toyota)

  • 17.06.2018 Neutral Svítání v Le Mans vítá na vedoucí pozici toyotu Kobajašiho,Conwaye a Lópeze

Facebook Instagram
reklama
reklama

Mayländer: Nejdivočejší byla Kanada 2011

Mayländer: Nejdivočejší byla Kanada 2011

Sedmnáct let za volantem safety caru ve formuli 1

Je ve formuli 1 déle než kterýkoliv ze současných jezdců. Objevil se v ní už v roce 2000 a od té doby je neodmyslitelnou součástí všech velkých cen. Bernd Mayländer byl sice i úspěšným automobilovým závodníkem, ale svět ho zná hlavně jako řidiče stříbrného safety caru.

Sedmačtyřicetiletý jezdec v Montréalu odpovídal na otázky, které mu položil bulletin Mercedesu.

Co je pro vás při jízdě v safety caru nejnáročnější?

Musím současně vědět, kde se stala nehoda, v jakém místě okruhu se nacházím já a ostatní auta a která z nich mě budou předjíždět. Také je třeba rozhodnout, kde mohou jít přede mě, aby nedošlo k ohrožení ostatních pilotů a traťových komisařů. K tomu jsem v neustálém kontaktu s ředitelstvím závodu. Každý výjezd safety caru je jiný, ale to mě na tom právě baví.

Před touto sezonou jste dostal nový Mercedes-AMG GT R. Jak jste se s ním sžíval?

V zimě jsem absolvoval pět testovacích dnů na vysokorychlostní trati v italském Nardu. Velmi brzy jsem se v něm začal cítit opravdu příjemně. Vozidlo je rychlejší než předchozí GT S, asi o sekundu na kilometr. Je vybaveno speciálním komunikačním a GPS systémem a jasně viditelným výstražným světelným zařízením. Motor, převodovka a zavěšení kol jsou ovšem ryze sériové.

Safety car musí být na trati skutečně nepřehlédnutelný

Jednou z nejpamátnějších VC vzhledem k nasazení safety caru byla ta v Kanadě 2011. Jak na ni vzpomínáte?

Byla to pěkná divočina. Vodil jsem pole 46,9 procenta délky závodu! Také to byla nejdelší VC v dějinách. Povětrnostní podmínky byly tak špatné, že jsem během přerušení měl dokonce čas si zajít na kávu a něco k jídlu. Seděl jsem v řídícím středisku, abych měl jistotu, že nepropásnu žádnou důležitou informaci.

reklama
reklama

Komentáře ke článku