Novinky

  • 13.12.2018 Bad Zcizené části zničeného vozu Sophie Flörschové z Makaa se objevily na eBay

  • 12.12.2018 Neutral Valtteri Bottas pojede v lednu finskou Arctic Lapland Rally

  • 11.12.2018 Neutral Laurent Mekies se stane novým sportovním ředitelem Scuderie Ferrari

Facebook Instagram

FIA upřesnila pravidlo o dvou změnách směru při obraně

FIA upřesnila pravidlo o dvou změnách směru při obraně

Změnit směr jízdy se dá i v jednom směru?

Charlie Whiting upozornil média, že FIA ​​a její sportovní komisaři budou nyní dvě změny směru jízdy při obraně posuzovat trochu jinak. Dvě změny směru jízdy na jedné rovince jsou zakázány již dlouho a každý si pod tím představí kličkování zleva doprava a zpět (nebo v opačném pořadí) před rychlejším soupeřem. Ten tím pádem nemá kudy projet a buď včas šlápne na brzdu, nebo dojde ke kolizi. Po souboji Lewise Hamiltona se Sebastianem Vettelem v Rusku si ale ředitel závodů F1 uvědomil, že směr jízdy se dá změnit dvakrát i v jednom směru. Jakkoliv zvláštně to může znít…


"Pravidlo o dvou změnách směru je tradičně o manévru jedním směrem a o dalším opačným," vysvětluje Whiting. "Myslím, že všichni jsme si ho vysvětlovali tímto způsobem. Musím přiznat, že když jsem poprvé viděl ten incident v Rusku, pomyslel jsem si totéž. Když jsem viděl video z kamery na Lewisově voze, pomyslel jsem si, že (Vettel) změnil směr dvakrát, ale při pohledu z kamer kolem a před nimi to bylo mnohem méně zřejmé. Vypadalo to jako jeden manévr se zaváháním. Nevypadalo to jako dva oddělené manévry, proto ani komisaři neměli pocit, že by měli udělit trest.

Jezdce jsem upozornil, že pokud udělají dvě změny stejným směrem, je to totéž, jako jedna změna tam a druhá zpět. Takže pokud by Seb udělal jednu změnu, ohlédl se, udělal další změnu, bylo by to stejně špatné jako dvě změny do dvou směrů."

A ještě několik dalších aktualit ze zákulisí F1. FIA, FOM a týmy mají za sebou setkání Strategické skupiny F1, na kterém byl zamítnut návrh na úpravu bodovacího systému tak, aby skórovalo všech 20 jezdců, případně prvních 15. V platnosti zůstává současná podoba.

Povinný noční čas na odpočinek pro všechny mechaniky se prodloužil o jednu hodinu, z osmi na devět hodin, takže v pátek i v sobotu skončí až o deváté ráno. Tato změna však začne platit až od sezony 2020.

Komentáře ke článku