Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Havárie stály Toro Rosso přes dva miliony eur

Havárie stály Toro Rosso přes dva miliony eur

Tost: Jezdci ale za to nemohou

Škodu za 2,3 milionu eur utrpěl v důsledku havárií během velkých cen v minulém roce tým Toro Rosso. Přiznal to jeho šéf Franz Tost.

Ten ovšem jedním dechem dodal, že jeho piloti Pierre Gasly a Brendon Hartley v tom vesměs byli nevinně: „Měli jsme příliš mnoho nehod. Ale třeba v Barceloně nemohl Pierre nic dělat, když ho trefil roztočený Grosjean. Podobné to bylo ve Francii s Oconem.

Také Hartley byl při střetu se Strollem v Montréalu pouhým pasažérem a rozhodně ho nelze vinit ani z prasklého závěsu kola v tréninku v Silverstone. „V Monze se do něj opřeli Vandoorne a Ericsson,“ uzavřel neradostný výčet Tost.

Franz Tost je s průběhem sezony víceméně spokojený

V zásadě je ale se skončenou sezonou spokojen. Zejména spolupráce s Hondou podle něj probíhala na jedničku. „Pár závodů se nám opravdu nepovedlo,“ konstatoval. „Ale na druhé straně je tu čtvrté místo Gaslyho v Bahrajnu. Tomu se navíc vydařilo i Monako. Šestí jsme byli také na Hungaroringu. Nejvíce si ale cením umístění ve Spa, kde jsme s body vůbec nepočítali.

Z předchozích řádek jasně vyplývá, kdo byl tahounem. Gasly vybojoval 29 bodů, Hartley pouhé čtyři. Experiment s angažováním jezdce, jehož zkušenosti s monoposty byly už hodně zaprášené, nevyšel. 

Pierre Gasly je trochu jiného názoru

Ovšem i jeho úspěšnější kolega vidí uplynulý ročník hodně kriticky: „Vůbec jsme nemohli pomýšlet na to, že bychom drželi krok s Renaultem. Také Force India byla znatelně před námi. Myslím si, že jsme si nezasloužili lepší jak deváté místo v Poháru konstruktérů.

Přesto zmiňuje Gasly alespoň nějaké klady: „Dařilo se nám nacházet správná nastavení vozu a celkově jsme odváděli dobrou práci. Nesmíme také zapomenout, čím si Honda v předchozích třech letech prošla. Získali jsme s jejím motorem více bodů, než předtím McLaren. Výkon se neustále zvyšoval. Tohle je třeba mít na paměti, protože na tom se dá stavět.