Novinky

  • 19.08.2019 Neutral Pilot týmu Renault Nico Hülkenberg se dnes dožívá 32 let

  • 19.08.2019 Neutral Sacha Fenestraz vybojoval na okruhu Motegi titul japonského mistra formule 3

  • 19.08.2019 Neutral Will Power z Teamu Penske v Pocono Raceway letos poprvé vyhrál závod IndyCar

Facebook Instagram

Havárie stály Toro Rosso přes dva miliony eur

Havárie stály Toro Rosso přes dva miliony eur

Tost: Jezdci ale za to nemohou

Škodu za 2,3 milionu eur utrpěl v důsledku havárií během velkých cen v minulém roce tým Toro Rosso. Přiznal to jeho šéf Franz Tost.

Ten ovšem jedním dechem dodal, že jeho piloti Pierre Gasly a Brendon Hartley v tom vesměs byli nevinně: „Měli jsme příliš mnoho nehod. Ale třeba v Barceloně nemohl Pierre nic dělat, když ho trefil roztočený Grosjean. Podobné to bylo ve Francii s Oconem.

Také Hartley byl při střetu se Strollem v Montréalu pouhým pasažérem a rozhodně ho nelze vinit ani z prasklého závěsu kola v tréninku v Silverstone. „V Monze se do něj opřeli Vandoorne a Ericsson,“ uzavřel neradostný výčet Tost.

Franz Tost je s průběhem sezony víceméně spokojený

V zásadě je ale se skončenou sezonou spokojen. Zejména spolupráce s Hondou podle něj probíhala na jedničku. „Pár závodů se nám opravdu nepovedlo,“ konstatoval. „Ale na druhé straně je tu čtvrté místo Gaslyho v Bahrajnu. Tomu se navíc vydařilo i Monako. Šestí jsme byli také na Hungaroringu. Nejvíce si ale cením umístění ve Spa, kde jsme s body vůbec nepočítali.

Z předchozích řádek jasně vyplývá, kdo byl tahounem. Gasly vybojoval 29 bodů, Hartley pouhé čtyři. Experiment s angažováním jezdce, jehož zkušenosti s monoposty byly už hodně zaprášené, nevyšel. 

Pierre Gasly je trochu jiného názoru

Ovšem i jeho úspěšnější kolega vidí uplynulý ročník hodně kriticky: „Vůbec jsme nemohli pomýšlet na to, že bychom drželi krok s Renaultem. Také Force India byla znatelně před námi. Myslím si, že jsme si nezasloužili lepší jak deváté místo v Poháru konstruktérů.

Přesto zmiňuje Gasly alespoň nějaké klady: „Dařilo se nám nacházet správná nastavení vozu a celkově jsme odváděli dobrou práci. Nesmíme také zapomenout, čím si Honda v předchozích třech letech prošla. Získali jsme s jejím motorem více bodů, než předtím McLaren. Výkon se neustále zvyšoval. Tohle je třeba mít na paměti, protože na tom se dá stavět.

Komentáře ke článku