Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

IndyCar čeká debut na Circuit of the Americas

IndyCar čeká debut na Circuit of the Americas

IndyCar Classic – před závodem

Druhý závod letošní sezony a první nová trať v tomto roce čeká v neděli na piloty NTT IndyCar Series. Poprvé zamíří americká formulová série na okruh Circuit of the Americas u texaského Austinu. Trať postavená pro formuli 1 o závod IndyCar dlouho usilovala. Stejně tak chtěla IndyCar zařadit nejmodernější americký okruh do svého kalendáře.

Průlom nastal až nyní a to po vyjednání nové smlouvy s okruhem Texas Motor Speedway. Jeho vedení dlouho o další texaský závod nestálo. Až výrazná sleva poplatku za pořádání závodu přesvědčila šéfa TMS Eddieho Gossagea, aby couvnul a další závod v Texasu povolil.

Místo v kalendáři IndyCar se vytvořilo, když o další pořádání závodu ztratil zájem ovál ve Phoenixu. Série tak pokračuje ve filosofii posledních let mít stálý kalendář a obohacovat jej o jeden až dva nové, nebo v mnoha případech staronové, závody ročně.

Letos poprvé série zavítá na tradiční okruh Laguna Seca, který bude hostit finále sezony. Vloni se vrátila na okruh v Portlandu, v roce 2017 doplnil kalendář ovál Gateway u St. Louis.

Okruh

Trať u Austinu měří 3,427 míle (5,513 km) a má 20 zatáček. Část z nich je vytvořena jako pocta oblíbeným závodním okruhům. A tak zde najdeme zatáčku kopírující tu z brazilského Interlagosu, pasáže inspirované britským Silverstone, německým Hockenheimringem či istanbulským okruhem. Což není pro IndyCar nic nového, ostatně okruh v Poconu je vytvořený ze tří zatáček okopírovaných z jiných oblíbených oválů.

Na co se zaměřit

Přestože do IndyCar přišli jezdci s mnohem bohatšími zkušenostmi, při oficiálních testech před sezonou, které se jely právě v Texasu, zářil ten, od koho se to tolik nečekalo – Colton Herta. Ze čtyř měřených klání byl třikrát nejrychlejší. Povede se mu prorazit i v nedělním závodě?

Bude zajímavé sledovat, jak si povedou ti, kteří mají s COTA zkušenosti. Bude to pro ně znatelná výhoda? Marcus Ericsson tady odjel čtyři velké ceny, Alexander Rossi zde startoval jednou. Další jezdci mají s okruhem zkušenosti ze závodů vytrvalostních vozů.

Letos poprvé usedne do vozu šampion Indy Lights Patricio O´Ward. Talentovaný Mexičan debutoval v loňském závodě v Sonomě. Měl startovat za tým Harding, před sezonou, respektive právě před testy v Austinu, se ale s týmem rozešel. O´Ward má s okruhem zkušenosti z vytrvalostních závodů. Letos poprvé bude startovat také tým Juncos a Kyle Kaiser.

Poprvé od závodů Champ Cars v Montréalu uvidíme přímé porovnání IndyCar a formule 1 – stejná trať, stejná konfigurace. V testech dosahovali piloti nejlépe časů 1:46, formule 1 vloni 1:32. Nepůjde však jen o rychlost, což je souboj, který IndyCar nemůže vyhrát. Série sází na to, že na okruhu nabídne fanouškům mnohem zajímavější podívanou.

A právě fanoušci jsou další neznámou. Kolik jich najde cesty na tribuny? Bude mít IndyCar v Austinu alespoň důstojnou diváckou kulisu? A pak v červnu uvidíme, jak se druhý závod v Texasu podepsal na návštěvnosti na oválu u Fort Worthu.

Vítězem ze St. Petersburgu je Josef Newgarden. Tým Penske zajížděl v Texasu v testech rychlé časy. Bude se jeho pilotům dařit i tady? Pozornost si zaslouží také Felix Rosenqvist, který v St. Petersburgu ukázal, že rozhodně neztrácí. Teď navíc si může užívat luxusu, že je na trati, kde jeho konkurenti nemají výhodu, že by okruh znali!

Circuit of the Americas
Délka okruhu: 3,427 míle (5,513 km), 20 zatáček
Délka závodu: 60 kol/204,6 míle
První závod: 2019
Rekord okruhu: Lewis Hamilton (Mercedes) - 1:32,237 v roce 2018

Časový harmonogram (SEČ)
Pátek 22. 3.
16:15 – 17:00 – 1. trénink
20:05 – 21:05 – 2. trénink
21:10 – 21:40 – Warm up

Sobota 23. 3.
16:00 – 16:45 – 3. trénink
20:00 – Kvalifikace

Neděle 24. 3.
18:30 – Start závodu IndyCar Classic