Poslední trénink ovládl Rossi

IndyCar Classic – 3. trénink
Zatažená obloha a chladnější počasí než v pátek přivítaly jezdce v sobotu ráno na okruhu Circuit of the Americas v Texasu. Pořadí na předních příčkách se ale ani v chladnějším počasí příliš nezměnilo. Tentokrát to byl Rossi, kdo si připsal nejrychlejší čas. Poprvé tak byl v Texasu v čele pilot jiného týmu než Penske.
Rossi měl v první pětce i stájového kolegu od týmu Andretti Autosport, čtvrtý čas totiž zajel Hunter-Reay. Druhý nejlepší čas si připsal Rosenqvist, před třetím Rahalem. Vítěz prvního tréninku Newgarden byl v sobotu dopoledne pátý.
Jeho stájový kolega Power, který byl nejrychlejší v pátek odpoledne, zajel sedmý čas a vítěz warm upu Pagenaud byl devátý.
„Když se podíváte na tuhle trať, na její délku a všechno, tak byste čekali větší odstupy. Ale zase v téhle sérii jezdci a týmy vždycky skončí hned za sebou, a o tom to je. To nás každý den tlačí a nutí nás předvést, co v nás je,“ řekl po tréninku Rossi.
Jezdci v průběhu tréninku zkoušeli, jak daleko mohou v zatáčkách zajít a diváci tak byli svědky nejednoho výletu mimo trať. Ale texaský okruh má vyasfaltované únikové zóny, takže se to až na jednu výjimku obešlo bez problémů.
Tolik štěstí neměl Marcus Ericsson, který opustil dráhu na výjezdu z 19. zatáčky a narazil do ochranné zdi. Vyvázl bez zranění, příď jeho vozu však byla poškozena a trénink byl ukončen o pět minut dříve.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:46,9148 | 10 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:47,0536 | + 0.139 | 13 |
3. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:47,4397 | + 0.525 | 11 |
4. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:47,5363 | + 0.621 | 12 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:47,5372 | + 0.622 | 11 |
6. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:47,6218 | + 0.707 | 12 |
7. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:47,6660 | + 0.751 | 11 |
8. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:47,6855 | + 0.771 | 11 |
9. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:47,7387 | + 0.824 | 10 |
10. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:47,7700 | + 0.855 | 10 |
11. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:47,8036 | + 0.889 | 11 |
12. | ![]() |
Harding Steinbrenner Racing | Honda | 01:47,8097 | + 0.895 | 11 |
13. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:47,9333 | + 1.018 | 11 |
14. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 01:47,9816 | + 1.067 | 11 |
15. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:48,1228 | + 1.208 | 6 |
16. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:48,1706 | + 1.256 | 8 |
17. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:48,2911 | + 1.376 | 9 |
18. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:48,4150 | + 1.500 | 11 |
19. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 01:48,5342 | + 1.619 | 12 |
20. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:48,5392 | + 1.624 | 10 |
21. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:48,5783 | + 1.663 | 5 |
22. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 01:48,9655 | + 2.051 | 9 |
23. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:49,1023 | + 2.187 | 8 |
24. | ![]() |
Juncos Racing | Chevrolet | 01:50,0297 | + 3.115 | 9 |