V Texasu nejrychlejší Power, zazářil i McLaughlin

IndyCar Spring Training – 2. den
Loňský vítěz kvalifikace na závod IndyCar Series na Cirucit of the Americas Power zajel nejrychlejší čas v jediném dni, který nakonec piloti k testům na moderním americkém okruhu dostali. Dopolední program opět ovlivnil déšť, odpoledne se ale podmínky zlepšily a jezdci tak poprvé v letošním ročníku mohli změřit síly.
Power ztratil šest desetin na svůj loňský kvalifikační výkon, ten ale zajel za lepších klimatických podmínek, v době, kdy IndyCar ještě nenutila jezdce v 19. zatáčce respektovat limity dráhy a nevyjíždět do únikové zóny, na měkké sadě pneumatik a také bez nového aeroscreenu, jehož aerodynamické vlastnosti a vliv na časy zjistíme až v průběhu sezony.
Druhý nejlepší čas patřil Rossimu, překvapil ale Novozélanďan McLaughlin. Ten si ve čtvrtém voze týmu Penske odbyl svůj teprve druhý test v IndyCar. McLaughlin je úřadujícím šampionem australského mistrovství V8 Supercars. Rád by se ale v kariéře posunul dál. Co v něm je, dostane příležitost ukázat v květnu ve Velké ceně Indianapolisu.
Úřadující šampion Newgarden byl čtvrtý. Od posledního pilota týmu Penske Pagenauda jej oddělil loňský vítěz a senzace minulé sezony Herta, který si připsal pátý čas.
Že by měl být ročník letošních nováčků opět silný, ukázali i Askew a Palou. Šampion Indy Lights Askew byl sedmý. Z japonské SuperFormule přicházející Španěl Palou pak devátý. V první desítce nechyběli ani zkušený Dixon a mexický mladík O´Ward, na něhož společně s Askewem vsadil McLaren.
Jezdci měli k dispozici osm sad nových pneumatik a pořadí se často přelévalo. V polovině testů vévodil výsledkové tabulce Francouz Bourdais, nakonec mu patří ale až 24. místo. Když piloti začali zajíždět rychlejší časy, předal svůj monopost nováčkovi Kellettovi, s nímž se, ještě společně s Kanaanem, bude letos v monopostu s číslem 14 střídat.
Stejná praxe s největší pravděpodobností čeká i brazilskou dvojici Sette Camara a Nasr. Prvně jmenovaný byl ve svém premiérovém testu v IndyCar 21., Nasr, který řídil v první polovině, předposlední.
Několik jezdců skončilo během středy v únikové zóně, vše se ale obešlo bez vážnější kolize. Přerušen musel být trénink třeba kvůli Ericssonovi, Hertovi či O´Wardovi.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:46,7603 | 57 | |
2. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:46,9999 | + 0.240 | 49 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:47,2630 | + 0.503 | 62 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:47,2750 | + 0.515 | 53 |
5. | ![]() |
Andretti Harding Steinbrenner | Honda | 1:47,3672 | + 0.607 | 43 |
6. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:47,5568 | + 0.797 | 66 |
7. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:47,5611 | + 0.801 | 76 |
8. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:47,6921 | + 0.932 | 52 |
9. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Chevrolet | 1:47,7070 | + 0.947 | 60 |
10. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:47,7151 | + 0.955 | 67 |
11. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:47,7796 | + 1.020 | 59 |
12. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 1:47,8385 | + 1.079 | 57 |
13. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 1:47,8902 | + 1.130 | 61 |
14. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:47,8914 | + 1.131 | 51 |
15. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 1:47,9628 | + 1.203 | 72 |
16. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:47,9870 | + 1.227 | 51 |
17. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:48,0054 | + 1.245 | 59 |
18. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:48,2198 | + 1.460 | 82 |
19. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:48,3065 | + 1.547 | 65 |
20. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 1:48,3640 | + 1.604 | 52 |
21. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 1:48,4707 | + 1.711 | 28 |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:48,6896 | + 1.930 | 40 |
23. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:48,6925 | + 1.933 | 52 |
24. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:48,8361 | + 2.076 | 35 |
25. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:49,0781 | + 2.318 | 62 |
26. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 1:50,7683 | + 4.008 | 49 |
27. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:50,9943 | + 4.234 | 20 |