Novinky

  • 12.01.2023 Neutral Vettel po 10 letech a 150 kilometrech prodává Nissan GT-R.

  • 11.01.2023 Good Sebastián Montoya se stal členem juniorky týmu Red Bull.

  • 09.01.2023 Good Dnes se ujímá funkce šéfa Scuderia Ferrari Frédéric Vasseur.

Facebook Instagram

Newgarden na cílové pásce předčil McLaughlina

Newgarden na cílové pásce předčil McLaughlina

XPEL 375 – Závod

Vypadalo to, že Scott McLaughlin míří k druhému vítězství v  IndyCar v řadě, v posledních metrech se přes něj ale přehnal stájový kolega Josef Newgarden a ovládl závod v Texasu. McLaughlin na to, že kroutí teprve druhou sezonu v IndyCar, ale předváděl celý víkend fantastický výkon, vedl 186 kol z 248, v závěrečném kole se mu ale nepovedlo dostat se před pomalejší jezdce, čehož dokázal Newgarden využít a s náskokem 0,0669 sekundy to byl on, kdo pro tým Penske přivezl 600. vítězství napříč všemi závodními sériemi.

Jack Harvey se ráno dozvěděl, že po včerejší nehodě v tréninku jej lékaři do závodu nepustí. Bobby Rahal měl ale v Texasu připravenou náhradu, Santina Ferrucciho, který byl jedním z pilotů, kteří vloni bojovali o místo u týmu. Ferrucci naštěstí žije nedaleko a tak, když se ráno dozvěděl, že má závodit, nebyl to pro něj nejmenší problém.

Z pole position sice startoval Rosenqvist, McLaughlin ale okamžitě ukázal, kdo má nejrychlejší vůz a ve druhém kole převzal vedení. Dopředu postupovali O´Ward a Herta. O´Ward se ale nejprve propadl a stěžoval si, že to bylo kvůli ulitému startu ze strany Rossiho. Sotva si Rossi odpykal trest, prudce zpomalil a ploužil se do boxů. Ve 12. kole kvůli tomu zavlály žluté vlajky. Rossi v boxech vůz odstavil a na trať se už nevrátil.

Restart přišel v 17. kole, McLaughlin vedl před Rosenqvistem, Satóem, Hertou a Powerem. McLaughlin vydržel na dráze do 58. kola, když poprvé zamířil do boxů. Vedení na chvíli převzal Sató, při svém pit stopu měl ale smůlu, že mu stájový kolega Malukas částečně zablokoval boxové stání a Sató ztratil.

Za McLaughlinem se po pit stopech objevil stájový kolega Newgarden, následovala dvojice mclarenů O´Ward a Rosenqvist, Herta, Ericsson, Dixon, Power, VeeKay a první desítku uzavíral Castroneves.

V 98. kole v souboji o 17. místo zavadil Sató levým předním kolem o pravé zadní kolo vozu DeFrancesca, což Satóa poslalo až k bariéře, o kterou se otřel. Vůz sice dovezl do boxů, znovu ale zavlály žluté vlajky.

Technické problémy se objevily u druhého vozu Andrettiho stáje, když začal z monopostu Grosjeana stoupat bílý kouř. Francouz vůz odstavil v boxech a už se na trať nevrátil. Pit stopy byly doslova tragické pro mclareny. Nejprve O´Ward srazil mechanika, který měl měnit levé přední kolo, Rosenqvist zase nedobrzdil na značkách a jako by nestačilo, že ho museli mechanici na správné místo odtáhnout, ještě měli problém při výměně pravého zadního kola.

Restart ve 114. kole tak byl v pořadí McLaughlin, Newgarden, Power, Dixon, Ericsson. Než ale piloti odjeli první kolo, znovu zavlály žluté vlajky. Kirkwood se snažil předjet DeFrancesca, dostal se ale příliš na vnějšek, do nečistot a do zdi.

Ve 129. kole přišel další restart a tentokrát nehoda tří vozů, do které byl opět zapletený DeFrancesco. Zatímco sváděli těsný souboj Rahal a Castroneves, DeFrancesco se do toho přimotal ve vnitřní stopě, strčil do Rahala a všichni tři piloti skončili ve zdi.

Následovala dlouhá žlutá fáze. Ve 140. kole odstavil v boxech svůj vůz vítěz kvalifikace Rosenqvist. Restart přišel ve 148. kole. VeeKay se dostal před Ericssona, na konci kola se Newgarden dostal na první místo. VeeKay předjel Powera. McLaughlin se dokázal vrátit před Newgardena, čehož využil VeeKay a posunul se na druhou příčku. Newgaren se dál propadal, předjeli jej Power, Dixon a Ericsson. Dalšího pilota v pořadí, Coltona Hertu, už dokázal udržet za svými zády.

V 159. kole se VeeKay ujal vedení. Ale jen na pět kol, pak předvedl skvělý manévr Power a najednou na cílové pásce předjel McLaughlina i VeeKaye. Tři piloti týmu Penske, VeeKay a Ericsson si různě prohazovali místa v první pětce. Mezitím se do první desítky propracoval sedminásobný šampion NASCAR Jimmie Johnson, který startoval na oválu v IndyCar poprvé v kariéře.

VeeKay byl v 186. kole prvním z čela, kdo zamířil do boxů. Herta zastavil v dalším kole a ztratil šanci na dobrý výsledek, když mechanikům nešla při výměně jednoho z kol vytáhnout pistole. McLaughlin zastavil v 191. kole, Newgarden a Power v dalším kole, následně pak také Dixon a jako poslední Ericsson.

Na čele byli jezdci, které ještě poslední pit stop čekal, z těch, kteří stavěli, na tom byl nejlépe VeeKay následovaný McLaughlinem, Ericssonem a Powerem. Dixon se zasekl v provozu a dostal se před něj Johnson.

Pěkný souboj sváděli Newgarden a Ericsson, Američan se ale udržel vpředu. 44 kol před koncem McLaughlin předjel VeeKaye, brzy jej zdolali také další jezdci. Newgarden se držel za svým stájovým kolegou a hledal cestu, jak se před něj dostat. Za nimi byl s dalším půlvteřinovým odstupem Ericsson. Power už postupně ztrácel.

Johnson se na chvíli dostal dokonce na páté místo, o to jej sice v závěru připravil Dixon, i tak to ale byl z jeho strany povedený závod.

McLaughlin dokázal několikrát využít pomalejších jezdců, které předjížděl o kolo, aby navýšil svůj náskok, to se mu ale nepovedlo v posledním kole. Byli to nováčci Malukas a Ilott, kteří na chvostu zajížděli výrazně pomalejší kola. McLaughlin ale nebyl dost blízko, aby je na protilehlé rovince předjel, to Newgardenovi umožnilo se za něj dotáhnout a v poslední zatáčce úspěšně zaútočit.

V cíli tak kromě trofeje na něj čekalo i překvapení. Roger Penske svým jezdcům před dvěma týdny řekl, že kdo přiveze týmu 600. vítězství, dostane od něj 600 dolarů v hotovosti. A byl na to v Texasu připravený, protože hned v cíli předal Newgardenovi šest stodolarovek.

Sezona pokračuje 10. dubna v Long Beach. Tam s velkým náskokem odjíždí jako lídr šampionátu McLaughlin, následují jej Power, Palou, Newgarden a Ericsson.

 
p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 02:09:29,7270 248 50+1
2. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 0,0669 248 40+3
3. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda + 1,3537 248 35+1
4. Will Power Team Penske Chevrolet + 15,2230 248 32+1
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 15,6736 248 30
6. Jimmy Johnson Chip Ganassi Racing Honda + 18,0939 248 28
7. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda + 19,1937 248 26
8. Simon Pagenaud Meyer Shank Racing Honda + 22,4649 248 24
9. Santino Ferrucci Rahal Letterman Lanigan Honda + 24,4149 248 22
10. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 25,4840 248 20+1
11. David Malukas Dale Coyne Racing Honda + 26,0503 248 19+1
12. Colton Herta Andretti Autosport Honda - 1 kolo 247 18
13. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet - 1 kolo 247 17+1
14. JR Hildebrand A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 247 16+1
15. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet - 1 kolo 247 15
16. Callum Ilott Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 1 kolo 247 14+1
17. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 2 kola 246 13
18. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet - 3 kola 245 12
19. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda Havárie 233 11
20. Takuma Sató Dale Coyne Racing Honda Havárie 140 10+1
21. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet Porucha 138 9+1
22. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda Havárie 128 8
23. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda Havárie 128 7+1
24. Devlin DeFrancesco Andretti Steinbrenner Autosport Honda Havárie 128 6
25. Kyle Kirkwood A.J.Foyt Enterprises Chevrolet Havárie 113 5+1
26. Romain Grosjean Andretti Autosport Honda Porucha 103 5
27. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda Porucha 11 5

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment