Power má druhé letošní pole position

IndyCar Classic – kvalifikace
Podruhé v letošní sezoně a po 56. v kariéře odstartuje Power z pole position, když se mu podařilo vyhrát vůbec první kvalifikaci na závod IndyCar na okruhu v Texasu. Power v závěru poslední části kvalifikace sesadil z první příčky Rossiho, který s ním odstartuje z první řady.
Druhá řada bude patřit Hunter-Reayovi a Hertovi, který potvrdil dobrou formu z únorových testů, které IndyCar na Circuit of the Americas uspořádala. Do třetí řady se postaví dva piloti Chipa Ganassiho, vedle Herty druhý nováček v nejrychlejší šestce Rosenqvist a obhájce titulu Dixon.
Už v úvodní části kvalifikace skončila cesta pro Pagenauda, kterému patřil páteční warm up. Francozský jezdec ještě nestihl zajet kolo na měkké sadě pneumatik, když v 19. zatáčce vyjel z dráhy a v únikové zóně zůstal Kanaan. Přitom na stejném místě měl jen o chvíli dřív v úvodní části kvalifikace v její první polovině problémy Harvey. Tehdy to byli Bourdais nebo Hinchcliffe, kteří nestihli zajet rychlé kolo.
S nejlepšími časy postupovali z první skupiny Dixon (1:46,2076) a z druhé Newgarden (1:46,2993).
Ale pro vítěze ze St. Petersburgu Newgardena kvalifikace skončila v prostřední části, když jej na poslední chvíli z postupující šestky vyšoupl Dixon. Do čtvrté řady se postaví s nováčkem O´Wardem, který ve své druhé kvalifikaci v IndyCar předvedl naopak skvělý výkon.
Rosenqvist postupoval do finálové šestky s vůbec nejrychlejším časem celé kvalifikace – 1:45,4542. Ve finále to ale byli Rossi a Power, kteří se přetahovali o pole position. Power udělal ve svém prvním měřeném kole chybu, dojel si ale pro novou sadu pneumatik a v závěru kvalifikace dvojici Andrettiho pilotů přeskočil.
„Když jsem se podíval na složení Firestone Fast Six, říkal jsem si, že naše jediná šance na pole position je, že uděláme jedno zahřívací kolo a jedno ostré, pak přezujeme, uděláme jedno zahřívací kolo a jedno ostré. To jsme udělali a vyplatilo se. Poslední kolo bylo velmi těsné. Pořádně jsem se nadechl po projetí cílovou čárou,“ řekl po kvalifikaci Power.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:46,0177 | 10 | |
2. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:46,1761 | + 0.158 | 13 |
3. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:46,3228 | + 0.305 | 11 |
4. | ![]() |
Harding Steinbrenner Racing | Honda | 01:46,3594 | + 0.341 | 12 |
5. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:46,5680 | + 0.550 | 11 |
6. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:46,9375 | + 0.920 | 12 |
7. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:46,3438 | Top 12 | 11 |
8. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 01:46,3807 | Top 12 | 11 |
9. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:46,5421 | Top 12 | 10 |
10. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:46,9676 | Top 12 | 10 |
11. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:47,3956 | Top 12 | 11 |
12. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:48,0634 | Top 12 | 11 |
13. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 01:46,8253 | 1. skupina | 11 |
14. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:47,7109 | 2. skupina | 11 |
15. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:46,8670 | 1. skupina | 6 |
16. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:48,4259 | 2. skupina | 8 |
17. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:47,0702 | 1. skupina | 9 |
18. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:48,4523 | 2. skupina | 11 |
19. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:48,4895 | 1. skupina | 12 |
20. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 01:48,6521 | 2. skupina | 10 |
21. | ![]() |
Juncos Racing | Chevrolet | 01:48,6343 | 1. skupina | 5 |
22. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:48,9030 | 2. skupina | 9 |
23. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:49,1795 | 1. skupina | 8 |
24. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:50,0743 | 2. skupina | 9 |