Novinky

  • 01.08.2025 Good Fred Vasseur prodloužil smlouvu s Ferrari

  • 30.07.2025 Neutral Revolut se stane titulárním partnerem týmu Audi F1

  • 20.07.2025 Neutral Patricio O´Ward z týmu Arrow McLaren vyhrál závod IndyCar v Torontu

Facebook Instagram

Rio chce získat velkou cenu na úkor úhlavního rivala

Rio chce získat velkou cenu na úkor úhlavního rivala

Jezdilo by se v olympijském parku

Okruh Interlagos v Sao Paulu je sice pevnou součástí kalendáře F1, rozhodně však ne jeho ozdobou. Autodrom je v dosti zuboženém stavu a navíc se nachází v chudinské čtvrti brazilského velkoměsta. Průvodním jevem každé velké ceny jsou značné obavy o bezpečnost účastníků, způsobené vysokou kriminalitou.

Nyní se objevuje alternativa. Guvernérského úřadu ve státě Rio de Janeiro se ujal Wilson Witzel a na jeho oficiálním tweetovém účtu se objevila tato zajímavá informace: „Dostal jsem dopis od Seana Bratchese, obchodního ředitele formule 1. Projevuje v něm zájem o pořádání závodu v Riu. Už jsem zahájil rozhovory o možné podobě trati ve čtvrti Deodoro. Budeme tvrdě pracovat, abychom F1 získali zpět.

Ta se totiž už pod charakteristickou Cukrovou homolí jezdila. V letech 1978 a 1981 až 1989 (na titulním snímku je start v roce 1989) ji hostil Autodromo Internacional Nélson Piquet, známější spíše jako Jacarapegua. Už však neexistuje.

 

Takto vyhlíží nový okruh v Riu v představách Hermanna Tilkeho

 

Místem konání se tak má stát olympijský park Barra, kde se v roce 2016 odehrávaly soutěže v pozemním hokeji, ragby, střelbě a horských kolech. Předtím zde fungovala vojenská základna.

Architektem by neměl být nikdo jiný než Hermann Tilke, který také již vypracoval vstupní návrh.

Má to ale háček. Řada ekologických organizací usiluje o to, aby toto území bylo prohlášeno přírodní rezervací. Pak by se v něm pochopitelně motory nerozeřvaly.

Mluvčí F1 se omezil na lakonické konstatování, že „je normální, když se zajímáme o každou možnost. Kontaktovali jsme mnoho měst.