Novinky

  • 20.11.2019 Neutral FIA zabavila za účelem zkoumání palivový systém monopostů Ferrari

  • 19.11.2019 Bad Zemřel Frans Verstappen, otec a dědeček pilotů F1 Jose a Maxe

  • 17.11.2019 Neutral Max Verstappen z týmu Red Bull zvítězil ve VC Brazílie v Interlagosu

Facebook Instagram

Verstappenova lekce pomohla Leclerkovi vyhrát

Verstappenova lekce pomohla Leclerkovi vyhrát

Jezdec Ferrari přitvrdil

Defenzivní jízda Charlese Leclerka při obraně proti pronásledovatelům byla po VC Itálie podrobena kritice. Mercedesu se zdálo, že některé manévry byly až za hranou férové jízdy a mohly být potrestány.

Předjíždění ve formuli 1, stejně jako v ostatních motoristických disciplínách, pravidelně vyvolává emoce. Co jeden považuje za správné, to druhého podráždí. Téměř po každé velké ceně jsme svědky různých výroků o tom, jak si kdo měl nebo neměl počínat. Ale ruku na srdce: který závodník dobrovolně uvolní cestu, zejména když jde o vítězství?

Po závodě v Monze Leclerc vzpomínal na VC Rakouska, kde ho Max Verstappen předjel po ostrém kontaktu kolo na kolo. Penalizován nebyl v rámci nového trendu, umožňujícího tvrdší souboje mezi jezdci. Monačan si to vzal k srdci.

V Monze po celý závod odolával tlaku mercedesů. Bránil se, když Hamilton zaútočil. Obhájce titulu potom dvakrát vyslal rádiem svému týmu podrážděné zprávy. poprvé když zaútočil v šikaně Roggia a podruhé když byl blokován při průjezdu zatáčkou Curva Grande.

Charles Leclerc si po veké bitvě pár doušků šampaňského opravdu zasloužil

Od Rakouska je jasné, že v agresivitě bránění i předjíždění můžeme jít ještě dál,“ řekl Charles Leclerc reportérovi Motorsportu. „Věřím, že zkušenost s Maxem Verstappenem v Rakousku mi pomohla změnit dřívější přístup. I díky tomu se mi podařilo vyhrát. Bylo to evidentně velmi na hraně, ale jsem rád, že takto závodím.

Sportovní komisaři, mezi nimiž byl i zkušený Derek Warwick (146 velkých cen F1, bez vítězství), však měli trochu jiný názor. A vyslali signál: černobílou vlajku jako varování. Jedná se o nedávno oživenou variantu, znamenající něco jako žlutá karta ve fotbalu. Po opakovaném prohřešku by přišel trest.

Vysílačkou mě uvědomili, že jsem dostal černobílý praporek za manévr při brzdění. Abych byl zcela upřímný, věděl jsem, že ho mám po pravé straně, brzdil trochu brzo. Asi to udělal schválně, protože se mě nesnažil objet vnějškem. Měl jsem dojem, že jsem nechal místo na projetí. Neviděl jsem záznam, ale jsem si dost jistý, že jsem tam nechal mezeru na šířku auta,“ tvrdil po závodě Charles Leclerc. A potom ještě dodal: „Je dobré, když můžeme závodit ostřeji.

Lewis Hamilton však nebyl přesvědčen, že bylo varování dostatečným trestem.

Neustále jsme žádali o důslednost,“ řekl po závodě pětinásobný mistr světa. „Bylo zavedeno pravidlo, které se dodnes nepoužívalo. Použili něco jiného. Opravdu nevím, proč tomu tak bylo. Myslím, že se komisaři probudili na jiné straně postele…

Hamilton se tentokrát cítí poškozený, protože se prý musel několikrát vyhnout střetu. Ale takové je závodění. Kolikrát se on sám postaral podobnými kousky o bezesné noci soupeřů…?

Komentáře ke článku