Naděje pro domácí na úvod víkendu

VC Itálie – 1. trénink
Italským fanouškům se koukalo na výsledky prvního tréninku v Monze skvěle. Nejrychlejší čas zajel Hamilton před kolegou Leclercem. Na třetí místo se dostal Sainz s Williamsem, Norris začal šestým časem. Piastri prozatím chyběl.
Piloti Ferrari se dostali na špici výsledkové listiny v závěrečných minutách. Deset minut před koncem povyskočil na první pozici Leclerc, o pět minut později ho překonal Hamilton. Sedminásobný šampion se nakonec stal s časem 1:20,117 vítězem prvního tréninku. Leclerc na svého kolegu ztratil 169 tisícin.
Italská stáj tento víkend nastupuje s upraveným zbarvením monopostů, kombinéz i přileb. To vše je inspirováno rokem 1975 a Nikim Laudou. V neděli totiž uplyne přesně 50 let ode dne, kdy si Rakušan v Monze zajistil svůj první titul v barvách Ferrari.
Tým prozatím čeká na své první letošní vítězství a do Monzy přijíždí týden po propadáku při Velké ceně Nizozemska. Tam ani jeden z jeho jezdců nedojel do cíle. Na svůj domácí závod Ferrari přivezlo nové zadní křídlo a také zadní spodní křídlo.
Současné jezdce Ferrari doplnil v nejlepší trojici jeden bývalý. Čas 1:20,650 stačil na třetí pozici Sainzovi. Pilot Williamsu za sebou nechal mimo jiné čtvrtého Verstappena nebo také šestého Norrise. Brit prozatím začal spíše vlažně. Během prvního tréninku jsme ho viděli také mimo trať, když nedobrzdil do první šikany.
Lídr šampionátu Piastri se v prvním tréninku neobjevil. McLaren totiž využil Monzu ke druhému ze čtyř povinných nasazení nováčka a Australan tak uvolnil místo v kokpitu pilotovi F2 Dunnovi. Ir se umístil na 16. pozici.
První trénink absolvoval ještě jeden nezávodní pilot. U Alpine nastoupil místo Colapinta Aron. Estonec obsadil poslední 20. místo a spíše na sebe upozornilo hodinami ve druhé šikaně.
Trénink byl jednou přerušen červenou vlajkou. Postaral se o to Hadjar, který necelých 25 minut před koncem vycestoval do štěrku v zatáčce Ascari a zanechal na asfaltu velké množství štěrku. V závěru tréninku byla vyhlášena ještě také fáze virtuálního zpomalovacího vozu. V páté zatáčce zůstal stát Russell.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:20,117 | 20 | |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0,169 | + 1.483 | 24 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,533 | + 11.083 | 25 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0,575 | + 39.883 | 22 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,823 | + 47.083 | 25 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,904 | + 25.483 | 28 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,956 | + 18.283 | 25 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,993 | + 35.083 | 20 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0,997 | + 20.683 | 20 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1,041 | + 42.283 | 25 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1,055 | + 51.883 | 24 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1,062 | + 56.683 | 26 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1,084 | + 37.483 | 27 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1,175 | + 39.883 | 24 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1,178 | + 59.083 | 26 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1,489 | + 49.483 | 26 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1,525 | + 39.883 | 22 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | +1,536 | + 30.283 | 26 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1,941 | + 42.283 | 23 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | +2,036 | + 30.283 | 23 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari