Novinky

  • 20.09.2020 Neutral Po 16 hodinách jsou nadále v čele 24 hodin Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Legendy a Osobnosti na Racing Expu

Legendy a Osobnosti na Racing Expu

Ocenění významných závodníků, funkcionářů a organizátorů

V sobotu 9. listopadu byli v rámci výstavy Racing Expo poprvé vyhlášeni laureáti cen Legenda motosportu, Legenda autosportu a Osobnost motorsportu. Jejich držiteli se stali významní závodníci, funkcionáři a organizátoři, kteří se zasloužili o rozvoj a úspěchy našeho automobilového a motocyklového sportu.

Legendy motosportu

Květoslav Mašita – motocyklový závodník z Dukly Praha, mistr světa a Evropy, zasloužilý mistr sportu. Evropským šampionem ve třídě do 350 cm3 se stal na stroji Jawa v letech 1968 až 1977. V roce 2000 skončil třetí v anketě o českého motocyklového závodníka století. Jako první Čech získal ocenění Legenda FIM. 

Květoslavu Mašitovi předal cenu ředitel motocyklové sekce Racing Expa Jiří Hájek (vlevo)

Zbyněk Havrda – silniční jezdec, který v tuzemském šampionátu působil plné čtvrtstoletí (1966 až 1991). Sedlal mimo jiné speciály značky Ahra, které byly dílem jeho otce Václava a Václava Rathouského. Jeho nejlepším výsledkem v mistrovství světa bylo páté místo ve Velké ceně Československa 1971 ve třídě do 50 cm3. 

Zbyňku Havrdovi předal cenu ředitel výstavy Glasurit Classic Expo Martin Apeltauer (vlevo)

Milan Špinka – plochodrážník, který se před 45 lety, v březnu 1974, stal ve švédském Nässjö naším zatím posledním mistrem světa na ledových oválech. Kromě toho z tohoto šampionátu ještě vlastní stříbrnou a bronzovou medaili. V sezoně 1973 vyhrál jako dosud jediný Pardubák ve městě perníku slavný závod o Zlatou přilbu.

Milanu Špinkovi předal cenu majitel společnosti Jawa Factory Zdeněk Gróman (vlevo)

Legendy autosportu

Karel Loprais – šestinásobný vítěz maratonské Rallye Dakar v kategorii kamionů, spjatý celý život s vozy Tatra. V roce 2000 byl vyhlášen nejlepším českým automobilovým závodníkem století. Dne 28. října 2017 převzal z rukou českého prezidenta Miloše Zemana vysoké státní vyznamenání, medaili Za zásluhy.

Karlu Lopraisovi cenu předal ředitel výstavy Racing Expo Petr Dufek (vlevo)

Břetislav Enge – se Zdeňkem Vojtěchem vytvořil jednu z nejúspěšnějších dvojic v historii našeho automobilového sportu. V roce 1981 se zásadním způsobem podílel na zisku titulu mistra světa pro mladoboleslavskou Škodu. Mnohokrát se stal domácím šampionem a v pozdějších letech dohlížel na kariéru syna Tomáše. Ještě v minulém roce seděl za volantem závodního vozu.

 

Břetislavu Engovi předal cenu Martin Písařík, ředitel společnosti Interaction (vlevo)

Jiří Moskal – svoji závodnickou dráhu zahájil ve formulích. Mistrem Československa se poprvé stal v roce 1975 a o šest let později triumfoval v tehdy vysoce ceněném Poháru míru a přátelství. Byl členem naší první posádky, která se s truckem Liaz zúčastnila Rallye Dakar. Spolu s Františkem Vojtíškem rovněž patřil k průkopníkům závodění s okruhovými tahači u nás. 

Jiřímu Moskalovi předal cenu Libor Rajdl, ředitel společnosti Alcar Bohemia (vlevo)

Osobnost motorsportu

Miloslav Regner – již více než čtyři desítky let je nerozlučně spjat s naší nejvýznamnější automobilovou soutěží, Barum Czech Rally Zlín. Zasloužil se o její vzestup mezi nejprestižnější podniky tohoto druhu na kontinentu. Stal se doslova legendou a vzorem pro mnoho svých následovníků. 

Miloslavu Regnerovi předal cenu ředitel marketingu společnosti Škoda Auto ČR Petr Janeba (vlevo)

Milan Maděryč – automobilový nadšenec, který neodmyslitelně patří k poslednímu čtvrtstoletí českého automobilového sportu. Nebýt jeho pracovitosti a zarputilosti, určitě by se nezrodil dosud nejkvalitnější okruhový pohárový seriál Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup. Vedle vlastního závodění také pomáhal v kariéře mnoha elitním českým jezdcům.

 

Milanu Maděryčovi předal cenu ředitel společnosti Interaction Martin Písařík (vlevo)

 

Petr Bold – konstruktér a všestranný jezdec stál před půlstoletím u zrodu společnosti Metalex, která vyráběla a upravovala špičkové závodní automobily. V letech 1974 až 1978 reprezentoval Československo v rallye, potom přešel na okruhy, na nichž v sezoně 1987 vyhrál Pohár míru a přátelství. Byl i šampionem na kopcích.

 

Petru Boldovi předal cenu Martin Písařík, ředitel společnosti Interaction (vlevo)

 

Komentáře ke článku