Novinky

  • 12.01.2023 Neutral Vettel po 10 letech a 150 kilometrech prodává Nissan GT-R.

  • 11.01.2023 Good Sebastián Montoya se stal členem juniorky týmu Red Bull.

  • 09.01.2023 Good Dnes se ujímá funkce šéfa Scuderia Ferrari Frédéric Vasseur.

Facebook Instagram

Rozkol uvnitř Red Bullu?

Rozkol uvnitř Red Bullu?

Marko uzemnil Hornera, ten může odejít

V zahraničních médiích se mluví o tom, že Christian Horner by mohl odejít z místa šéfa týmu Red Bull Racing. Nepohodl se s Helmutem Markem, šéfem motorsportu Red Bullu, v otázce rozpočtového stropu a jeho snižování. Zatímco Horner věří, že rozpočtový strop je zlo, Marko vítá snižování nákladů a může se těšit na to, že Mercedes a Ferrari bude utahování opasků bolet více než Red Bull. Zprávy o možném Hornerově odchodu ale popírá.

"Není na tom ani kousek pravdy. Samozřejmě chceme, aby s námi Herr Horner zůstal," řekl Rakušan v rozhovoru pro Sport1. "Prostě jen byl proti rozpočtovému stropu, který všem týmům ušetří peníze. My jsme s rozpočtovým stropem souhlasili. To způsobilo krátkodobé neshody. Nic víc za tím není."

Horner se ale skeptického postoje vůči snížení rozpočtového stropu pod 175 milionů amerických dolarů nevzdal a opět rozebírá přednosti zákaznických vozů jako alternativního řešení pro malé týmy v době hospodářské krize.

"Hodně se mluví o výšce rozpočtového stropu a podle mě je to celé špatně," napsal ve svém sloupku na oficiálním webu Red Bull Racingu. "Tým F1 vždy utratil celý rozpočet a ještě deset procent navíc. Ale není správné porovnávat utrácení Ferrari a Haasu, Mercedesu a Racing Pointu, Red Bullu a AlphaTauri. Máme totálně odlišné struktury a obchodní modely. Věřím, že při hledání řešení bychom se měli podívat, co nejvíce zvyšuje náklady. A odpověď zní výzkum a vývoj, které musí tým realizovat, aby byl konkurenceschopný. Plně podporuji snahu snížit náklady tak, aby všech deset týmů přežilo, ale existuje více než jeden způsob. Snižování rozpočtového stropu není jedinou cestou."

Odpůrce rozpočtového stropu zůstal v boji za zákaznické vozy sám. Foto: Red Bull

Odpůrci zákaznických vozů často říkají, že týmy konstruující vlastní monoposty jsou součástí samotné DNA F1. Horner oponuje, že časy se mění a za příklad dává špičku ve světě motocyklového závodění. Jeho tým prý nemá problém hned po skončení sezony v Abú Zabí prodat vozy menším soupeřům.

"Tento způsob v MotoGP funguje na jedničku. Dokonce by do F1 mohl přilákat více týmů, což by bylo skvělé. Menší týmy každou zimu utratí mnoho peněz ve snaze napodobit vozy velkých stájí. Proč jim raději rovnou nedovolíme koupit si loňské vozy? Dává smysl, aby týmy takto zůstaly konkurenceschopné, místo toho, aby utrácely peníze na něco, co si beztak nemohou dovolit.

Tým s dobrým obchodním modelem a zákaznickým vozem by mohl vydělat dostatek peněz, aby si mohl opět dovolit navrhovat vlastní auta. Skutečně si myslím, že zákaznické vozy jsou nejlepším krátkodobým řešením a mělo by se o nich vážně diskutovat," trval na svém Horner.

Hornerův model má několik mezer a nejvíce proti němu budou tradiční odpůrci zákaznických vozů, takzvaná střední třída F1. Do ní v posledních letech počítáme Renault, McLaren a vzhledem k počtu zaměstnanců také Williams.

Zdroj: FORMULE.cz