Novinky

  • 20.09.2020 Neutral Po 16 hodinách jsou nadále v čele 24 hodin Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Z posledního místa na první, Pagenaud vítězí!

Z posledního místa na první, Pagenaud vítězí!

Iowa IndyCar 250S – závod

Francouz Pagenaud zajel jeden ze svých nejlepších závodů v kariéře v IndyCar a probojoval se z posledního místa na startovním roštu, na němž skončil kvůli závadě v kvalifikaci, až do Victory lane. Za zády v závěrečném stintu udržel lídra šampionátu a vítěze tří letošních závodů Dixona. I ten se polem probojoval po startu ze zadních řad, na roštu mu patřilo 17. místo. Vítěz kvalifikace Newgarden doplatil na žlutou fázi a v závěru se dostal alespoň na páté místo.

Start byl ve znamení bitvy Dalyho a Newgardena o vedení. Obhájce titulu nehodlal na nic čekat a chtěl se hned dostat před držitele pole position. Za zády měl navíc Hertu, kterému byl v patách Power. Ve 14. kole Newgarden převzal vedení. Jeho stájový kolega Pagenaud byl v tu chvíli již na 15. příčce. Dixon byl přitom stále na pozici, ze které startoval.

Daly stále držel za zády Powera, Newgarden ale začal postupně ujíždět. Sató zkusil ve 46. kole zamířit k mechanikům ve chvíli, kdy se otevřelo okno pro první zastávku. Na pit lane zajel ze šestého místa. O čtyři kola později se Power dostal na druhé místo před Dalyho, Newgarden měl ale v tu chvíli už náskok skoro šesti vteřin, tedy téměř třetinu celého kola, Power jej ale rychle začal smazávat.

Pagenaud zamířil k mechanikům v 56. kole. Nové pneumatiky byly okamžitě znát a Francouz se rychle vrátil do stejného kola jako lídr závodu, když předjel Powera a Newgardena. Power a Newgarden zastavili v 70. a v 71. kole. Australan se díky lepší práci mechaniků dostal před svého stájového kolegu. A Pagenaud byl už šestý.

Vedení držel díky nejvčasnější zastávce Sató, za ním byli Power a Newgarden před piloty týmu McLaren O´Wardem a Askewem. Sató dokázal zareagovat na to, že se mu Power a Newgarden přibližovali a odstup se stabilizoval na zhruba 1,5 vteřiny. Piloty týmu Penske zaměstnával vzájemný souboj, který pro sebe ve 125. kole rozhodl Newgarden.

Sató zastavil ve 127. kole. Piloti týmu Penske v tu chvíli drželi první tři místa. Zpomalujícího Powera Pagenaud překonal a o pět kol později se to povedlo i nováčkovi VeeKayovi. 

Powerovi mechanici špatně upevnili kolo. Foto: IndyCar

Power proto ve 139. kole také zamířil do boxů. O jedno kolo později jej tam následoval Newgarden.

Zatímco minulý pit stop díky lepší práci mechaniků vynesl Powerovi vedení, tentokrát udělal jeho tým obrovskou chybu. Mechanik upevňující levé přední kolo přidělával matici jednoruč, zatímco druhou rukou měnil nastavení předního křídla. Na pistoli ale zřejmě dostatečně nezatlačil, což se projevilo záhy, když se ve 4. zatáčce kolo uvolnilo. Power se svojí tříkolkou skončil ve zdi a pneumatika mu přeskákala auto, což ukázalo, jak je aeroscreen důležitý.

Pagenaud, VeeKay, Herta, Dixon a Ericsson mohli zastavit pod žlutou vlajkou. Vedení převzaly mclareny v čele s O´Wardem. Za nimi byl Sató. Newgarden na 12. příčce ztrácel celé kolo.

Restart měl přijít ve 156. kole, byl ale odmáván, protože lídr závodu se rozjel mimo pro restart určenou zónu. Ta informace se ale nedostala včas k Hertovi, který to zezadu napálil do VeeKaye, škrtnul mu svým autem o aeroscreen a proletěl se vzduchem. Jeho tým tak bude mít před druhým závodem co dělat. 

Herta narazil zezadu do VeeKaye a proletěl se vzduchem. Foto: IndyCar

Restart přišel ve 171.kole. Newgarden předjel O´Warda a vrátil se do stejného kola jako lídr závodu. Na O´Warda útočil i druhý mclaren, což byl souboj o vedení. Toho ale využil Pagenaud a přes oba se přehnal. Poprvé se tak ujal vedení v závodě. Navíc byl jedním z pilotů, kteří teoreticky už nemuseli do boxů. Na stejné strategii byl i Dixon. Naopak mclareny pit stop čekal.

Tým nezvládl úplně ideálně O´Wardův pit stop. Askew problémy neměl. Pagenaud vedl před Rossim, Dixonem, Harveym, Dalym a Ericssonem. Dixon se dostal na druhé místo a stáhl Pagenauda, 18 kol před koncem byli bok po boku. Francouz ale vedení uhájil. Nic se na tom nezměnilo ani ve chvíli, kdy dvojici předjel Askew. Ten byl na čerstvých pneumatikách, ale znamenalo to jen to, že se vrátil do stejného kola jako lídr závodu.

Nakonec mladému Američanovi patřilo třetí místo, což znamená druhé stupně vítězů v řadě pro McLaren. Pagenaud odolal ještě jednomu útoku Dixona, který se snažil využít jezdce o kolo zpět. Na předjetí loňského vítěze Indy500 ale neměl dostatečnou rychlost. Pagenaud tak slaví po roce opět vítězství. Dixona stáhl v pořadí šampionátu na rozdíl zhruba 50 bodů.

Dixon ale utekl dalším pronásledovatelům, hlavně Hertovi, který se z druhého místa v pořadí mistrovství propadl na páté. O´Ward je díky čtvrtému místu v cíli v šampionátu na bronzové příčce.

To se ale může brzy změnit. Večer piloty čeká druhý závod a protože kvalifikace na oba závody se jela dohromady, před Pagenaudem bude stát stejná překážka – start z posledního místa.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 1:41:25,2939 250 50+3
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda +0,4954 250 40
3. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet +7,2128 250 35
4. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet +13,9893 250 32+1
5. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet +16,7356 250 30+1
6. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda +19,6004 250 28
7. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda +20,0484 250 26
8. Conor Daly Carlin Chevrolet +20,5345 250 24+2
9. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda +20,7383 250 22
10. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda -1 kolo 249 20+1
11. Álex Palou Dale Coyne Racing Honda -1 kolo 249 19
12. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda -2 kola 248 18
13. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda -3 kola 247 17
14. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda -3 kola 247 16+1
15. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet -3 kola 247 15
16. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda -3 kola 247 14
17. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet -5 kol 245 13
18. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet porucha 213 12
19. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda havárie 156 11
20. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet havárie 156 10
21. Will Power Team Penske Chevrolet havárie 142 9
22. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda porucha 128 8
23. Zach Veach Andretti Autosport Honda porucha 96 7

Komentáře ke článku